handdator

Visa fullständig version : beställa usa skylt.



oscars
2012-08-26, 21:54
Tjena.
Ska ringa vägverket och beställa usa skylt till min bil. Enda anledningen till att jag ens försöker är att det tydligen ska gå till bilar som är flyttgodsade. Så min fråga är om någon annan har erfarenhet av det här och vad man ska säga.

Mvh Oscar.

Saneringa
2012-08-27, 14:20
Ring till Transportstyrelsen så går det nog lättare. Dock så kommer det garanterat inte att gå igenom om inte bilen blev registrerad med små skyltar vid importen till Sverige.

oscars
2012-08-28, 02:00
Ring till Transportstyrelsen så går det nog lättare. Dock så kommer det garanterat inte att gå igenom om inte bilen blev registrerad med små skyltar vid importen till Sverige.

Ok. Men jag testar iaf. :)

ypzilon
2012-08-30, 23:50
Jag lyckades få liten skylt bak på en importerad golf.
Jag ringde innan bilen var satt i trafik och påpekade att det inte fanns plats för en stor skylt bak. Damen tyckte det lät konstigt eftersom bilen kom från Tyskland, men jag sa att den trol. kommit till Tyskland från USA. Sedan var det bara att skicka en bild för att styrka att en stor skylt inte fick plats.

oscars
2012-09-04, 16:42
Jag lyckades få liten skylt bak på en importerad golf.
Jag ringde innan bilen var satt i trafik och påpekade att det inte fanns plats för en stor skylt bak. Damen tyckte det lät konstigt eftersom bilen kom från Tyskland, men jag sa att den trol. kommit till Tyskland från USA. Sedan var det bara att skicka en bild för att styrka att en stor skylt inte fick plats.

Tog du bara nån bild eller ?