handdator

Visa fullständig version : Svårstartad 16v -91



oscars
2012-08-23, 21:58
Tjena.
Skulle montera ett riktigt luftfilter för att få lite sång. Men innan jag skulle göra det så kom mitt klåfingriga jag fram och borrade hål i luftburken för att se om det skulle bli nån skillnad.
Och det vart en jävla fin sång. Men den vart svårstartad när den är kall och när den startar efter 2:A eller 3:E försöket så går den knackigt i några sekunder innan man kan åka. Någon som har någon bra ide ?

Kan tillägga att tommgången är hög.

Mvh O

Dave the brave
2012-08-24, 19:09
Att borra hål i luftburken påverkar inte motorns gång så att du gjort sönder något med denna operation behöver du inte oroa dig för. Däremot (om du inte gjort något annat med motorn) är det mycket möjligt att du råkat komma åt kablar eller vacumslangar, kolla att de är hela och sitter som de ska.

Haugeman
2012-08-24, 19:26
Håller med ovanstående. jag kapa ut i stort sett hela ena sidan på min luftburk utan problem.

oscars
2012-08-25, 14:41
Att borra hål i luftburken påverkar inte motorns gång så att du gjort sönder något med denna operation behöver du inte oroa dig för. Däremot (om du inte gjort något annat med motorn) är det mycket möjligt att du råkat komma åt kablar eller vacumslangar, kolla att de är hela och sitter som de ska. Ok, bra ! Ska kolla slangar och kablar. Tack för ett rakt svar :)!!

oscars
2012-08-25, 14:42
Håller med ovanstående. jag kapa ut i stort sett hela ena sidan på min luftburk utan problem.
Ok. Låter bra ! Tänkte att nu har jag väl förstört nånting igen ;)