handdator

Visa fullständig version : Bara jag som sett att Golf R inte längre går att bygga på VWs hemsida?



firefreak
2012-08-23, 13:45
Bara jag som sett att Golf R inte längre går att bygga på VWs hemsida?

Ska den utgå ur sortimentet?

golfhenke
2012-08-23, 14:28
Har också sett detta, dock på den svenska enbart och då fanns problemet redan i våras. Tror det har med slarv att göra snarare än något annat

Går att bygga på den tyska sidan http://www.volkswagen.de/de/CC5.html så den lär väl finnas kvar ett tag till.

DPC
2012-08-23, 19:48
Läste i en annan tråd att den är slutsåld för svensk del. Dvs vår kvot är slut, därför finns den bara i Tyskland. Sen så presenteras enligt rykte Golf VII den 4 september så då borde det definitivt vara slut för MKVI R.

Cullberg
2012-08-23, 21:50
Det stämmer, kvoten för Sverige är slut enligt SVW.


Läste i en annan tråd att den är slutsåld för svensk del. Dvs vår kvot är slut, därför finns den bara i Tyskland. Sen så presenteras enligt rykte Golf VII den 4 september så då borde det definitivt vara slut för MKVI R.

Crille82
2012-08-24, 01:03
Läste i en annan tråd att den är slutsåld för svensk del. Dvs vår kvot är slut, därför finns den bara i Tyskland. Sen så presenteras enligt rykte Golf VII den 4 september så då borde det definitivt vara slut för MKVI R.

Vad är det för rykte som säger 4:e september?

Janne.M
2012-08-24, 09:53
Finns tydligen spionbilder på en R-cab, såg nåt postat om det på vortex, men om det var mkVI eller VII såg jag inte

Premis
2012-08-24, 10:06
Vad är det för rykte som säger 4:e september?

Nog inte bara ett rykte, har sett det från flera håll på the good old internet :). GTI säga dimpa ned ett år efter lansering. R okänt men säkert 2 år efter iaf.

Crille82
2012-08-24, 10:42
Nog inte bara ett rykte, har sett det från flera håll på the good old internet :). GTI säga dimpa ned ett år efter lansering. R okänt men säkert 2 år efter iaf.

Skall på förhandsvisning av Golf 7 i november, skulle inte tro att det kommer några bilar till handlarna innan årsskiftet.

DPC
2012-08-24, 18:52
Så är det säkert, men det börjar dimpa ned Officiella filmer från vw om nya golf. Tror att den visas på en stor mässa i september. Minns inte vilken, kanske Frankfurt? Dock så säger även rykten att nya bilen redan går i ord produktion om än i begränsad upplaga.

Crille82
2012-08-24, 19:41
Så är det säkert, men det börjar dimpa ned Officiella filmer från vw om nya golf. Tror att den visas på en stor mässa i september. Minns inte vilken, kanske Frankfurt? Dock så säger även rykten att nya bilen redan går i ord produktion om än i begränsad upplaga.

Den kommer troligtvis att visas i Paris september/oktober som du säger. I Frankfurt är det ingen mässa iår.

DPC
2012-08-24, 22:20
Tog mig lite tid och rotade fram att första visningen sker sannolikt i Berlin 4 sep. Sedan visas den för allmänheten i Paris i slutet av sep.

Crille82
2012-08-24, 23:17
Tog mig lite tid och rotade fram att första visningen sker sannolikt i Berlin 4 sep. Sedan visas den för allmänheten i Paris i slutet av sep.

Jag kom också fram till det...

DPC
2012-08-25, 08:48
Nja, du nämnde bara mässan och inte Berlin!

Frågan är om man vågar hoppas på en Golf VII Variant R?!

Crille82
2012-08-25, 10:57
Frågan är om man vågar hoppas på en Golf VII Variant R?!

Det vore ju fränt! Vi kan ju även hoppas på att nya Varianten får lite roligare linjer, i synnerhet bakdel, än nuvarande...

DPC
2012-08-25, 11:40
Håller med fullständigt! Nuvarande varianten är inte en skönhet direkt. Det fanns en konceptbil på varianten som kallades rave och hade R:ens drivlina. Hoppas verkligen på en sådan annars blir det sannolikt ett annat märke för mig nästa gång.