handdator

Visa fullständig version : Elschema till en caddy 1.6d 1988 ?



Caddy1988
2012-08-23, 05:26
Hej

Vet någon var man kan få tag i ett elschema till ovanstående bil?
Har köpt en billig caddy, men det var kapat kablar, och skarvat hej vilt, så jag har ingen oljelampa, och ingen temp bland annat, måste även dra en massa annat nytt också.
Har fått koppla en tillfällig oljelampa, men hur ska de kopplas i vw, för denna lyser när jag har oljetryck, och slocknar, när motor stannar?

Henrik.M
2012-08-23, 08:48
Har fått koppla en tillfällig oljelampa, men hur ska de kopplas i vw, för denna lyser när jag har oljetryck, och slocknar, när motor stannar?

Du har 2st Oljetrycks kontakter , en högtryck och en lågtryck och det låter som om dom är omkastade alternativt kablaget till dessa är omkastat.


Lågtryck på toppen , Svart alt Brun till färgen , bryter jord vid ett tryck på 0,15-0,45 bar.

172



Högtryck nere vid oljefiltret , Vit, sluter mot jord vid ett tryck på över 1,4 bar.

173


Och för den som undrar , så visas kopplingsscheman alltid i opåverkat läge , därav visar bilderna tvärtemot det jag skriver. :-)

Caddy1988
2012-08-24, 05:21
Tackar detta ger ju mig en aning om hur jag ska koppla i alla fall =), ska försöka lösa detta direkt. Den på oljefiltret var svart och stor, såg inte ut att passa dit ens.

Caddy1988
2012-08-27, 18:59
Det var den på toppen som var fel, men det är också den enda jag har inkopplad, för jag vet inte hur de ska kopplas med 2st oljetryckskontakter, vet heller inte vilka färger som är på kablarna till ot kontakterna, då jag inte har elschema. Alla elkablar är avklippta tyvärr.

Caddy1988
2012-08-30, 18:36
Var kan man få tag i ett komplett elschema? Hade velat få allt at fungera, så även glödning m.m. NU är allt sånt kopplat som extrautrustning med knapp o.s.v