handdator

Visa fullständig version : Glapp i lysen, kupéfäkt mm. Defekt tändplatta eller säkringsdosa?



Beman
2012-08-13, 22:23
Hej

Efter sju sorger och åtta bedrövelser börjar det äntligen närma sig besiktningsdags för min Scirocco GTi-77. Ställde på bilen i dag efter tre års törnrosasömn i garaget och provkörde en bit med gott resultat.

Dock är det något mystiskt elfel. Kupéfläkten och vidrutetorkarna vill bara funka när man drar helljusspaken mot sig, varningsblinkerserna vill inte funka, helljusen går inte på mm.

Fick två tiips i dag om vart felet kan ligga.

1. Dålig säkringsdosa.
2. Dålig tändplatta.

Någon här som upplevt liknande problem?

Mvh Beman.
150

polomannen
2012-08-19, 11:37
Byt starttändkontakten.

Beman
2012-08-20, 08:43
Har funderat på den, aAnnars måste det vara säkringsboxen för det är den enda gemensamma nämnaren för alla grejer som krånglar!

Mvh Henrik

Beman
2012-08-23, 16:24
Dubbelpost från ett annat forum men testar här med.

Har nu fått bort elcentralen och nästan brytit ryggen på kuppen. Hittar tyvärr inga gravt ärgade stift, brända kablar eller kontakter vilket i detta fall hade varit skönt!

Hur nu gå vidare på bästa sätt? Försöka hitta en "ny" elcentral på skroten eller på nätet eller slipa och smörja alla kontakter och hoppas på det bästa? Plocka i sär elcentralet har jag ingen lust med om jag inte har en annan och prova med!

Mvh Beman