handdator

Visa fullständig version : Ac funkar ej



R.Grönberg
2012-07-26, 22:41
Har en mk3 med ac och vred. Ingen acc. Det är gas i den. Pumpen startar när jag har fläkten på 1an. Men blåser inget inne, slår jag om till 3-4an där fälten funkar så blåser det kallt ett par sekunder och pumpen stannar så ac kylan som kommer är väl det den hunnit pumpa upp när fen funkar på ettans hastighet. Fasen kan det va?

berlands
2012-07-27, 12:40
Har en mk3 med ac och vred. Ingen acc. Det är gas i den. Pumpen startar när jag har fläkten på 1an. Men blåser inget inne, slår jag om till 3-4an där fälten funkar så blåser det kallt ett par sekunder och pumpen stannar så ac kylan som kommer är väl det den hunnit pumpa upp när fen funkar på ettans hastighet. Fasen kan det va?

Låter som att vridreglaget eller förkopplingsmotståndet till fläktmotorn pajat.
Går innefläkten inte alls på 1:an och 2:an?

/Berlands

R.Grönberg
2012-07-27, 15:55
Jag har bytt värmereglagepanelen sedan ac knappen. Tror inte fläkten funkar alls på 1,2an... Kam det då va för ngt?

berlands
2012-07-27, 18:18
Jag har bytt värmereglagepanelen sedan ac knappen. Tror inte fläkten funkar alls på 1,2an... Kam det då va för ngt?

Låter som förkopplingsmotståndet till fläkten.
Lite osäker på vad det sitter på Golf 3. På Golf 2 sitter det på själva fläktmotorn.
Säkert nån annan här som har koll på var det sitter på 3.orna.

/Berlands

R.Grönberg
2012-07-27, 22:34
sitter säkert på fläkten med då, är det samma med ac och utan ac kupéfläkt?

AutoCool
2012-07-31, 17:38
Låter som förkopplingsmotståndet till fläkten.
Lite osäker på vad det sitter på Golf 3. På Golf 2 sitter det på själva fläktmotorn.
Säkert nån annan här som har koll på var det sitter på 3.orna.

/Berlands

Inte samma på bilen med AC. Lycka till.

http://bayimg.com/iaaciaAej

RobertK
2012-08-13, 13:15
Har en mk3 med ac och vred. Ingen acc. Det är gas i den. Pumpen startar när jag har fläkten på 1an. Men blåser inget inne, slår jag om till 3-4an där fälten funkar så blåser det kallt ett par sekunder och pumpen stannar så ac kylan som kommer är väl det den hunnit pumpa upp när fen funkar på ettans hastighet. Fasen kan det va?


Hej, fick du ordning på den. Jag har samma problem. Kompressorn och fläkten hoppar igång på första läget men stannar sedan när man vrider upp till nästa läge. Ibland kommer hela systemet tillbaka efter ca fem minuters körning, för att sedan återkomma till samma problem vid nästa körtillfälle.

Mvh,

Robert

R.Grönberg
2012-08-13, 14:56
tyvärr inte provat byta fläkten. Jagar efter en ny fläkt. funderar på om det inte borde gå koppla in ac kompressorn utanför knappen? gav man hjulet ström så borde den funka på alla lägen?

R.Grönberg
2012-08-21, 21:23
Bygglade från bakrutevärmaren och till ac knappen, så nu funkar den och startar på tändningen=) Får duga tills jag hittat en fläkt, Slipper man dö i värmen iaf=)