handdator

Visa fullständig version : K04 bolt on kit?



Goffe4:a
2012-07-26, 20:13
Hallå tänkte bara höra om det är nån som kan get tips om vart man kan få tag i ett hyffsat K04 bolt on kit börjar tycka att min K03 flåsar på lite träligt och vill ha några mer HK så tänkte uppgradera lite har kikat runt lite på nätet men hittar inget vettigt finns det nått ställe att få tag på detta i Sverige samt firmor som utför jobbet med ett "swap"?

Skulle även va kul om det finns nån som just har utfört detta bytet få höra lite åsikter och synpunkter från att gå från en K03 till en K04 vart ni nöjda eller var det knappt värt det ect ect.

mvh

Norpan
2012-07-26, 23:16
Skulle tro att t.ex. Dahlbäckracing utför det du vill ha.

Har bytt till K04 i min Lupo till den här säsongen och det ger både fler Hk och bättre flås
på högre varvtal.
Jag tog allt ifrån en APY-motor som kommer från en Audi S3.

Det du kommer behöva utöver turbo, grenrör, downpipe och slangar är en
programvara som är anpassad för ändamålet.

Effektökningen i min bil blev ca. 45-50hk men då laddar jag lite mer nu också.

Gasekke
2012-07-28, 14:14
Hallå tänkte bara höra om det är nån som kan get tips om vart man kan få tag i ett hyffsat K04 bolt on kit börjar tycka att min K03 flåsar på lite träligt och vill ha några mer HK så tänkte uppgradera lite har kikat runt lite på nätet men hittar inget vettigt finns det nått ställe att få tag på detta i Sverige samt firmor som utför jobbet med ett "swap"?

Skulle även va kul om det finns nån som just har utfört detta bytet få höra lite åsikter och synpunkter från att gå från en K03 till en K04 vart ni nöjda eller var det knappt värt det ect ect.

mvh

Jag har rubbet över från min R k04 då jag bytt till annat , kan sälja till mkt bra pris gått 3000 mil. PM:a vid ev intresse
Erik

Särås
2012-07-28, 15:57
Jag har rubbet över från min R k04 då jag bytt till annat , kan sälja till mkt bra pris gått 3000 mil. PM:a vid ev intresse
Erik

Erik, det passar ju inte!
Han har ju en 1,8T motor, helt annan lösning på den...

mickecorrado
2012-07-28, 21:31
Köpte min K04 från Kinetic Motorsport (Köpt mycket därifrån utan problem)

Tex:
http://www.kineticmotorsport.com/products/KINETIC_MOTORSPORT_MKIV_1_8T_K04_UPGRADE_KIT-235-258.html

Goffe4:a
2012-07-30, 10:18
Köpte min K04 från Kinetic Motorsport (Köpt mycket därifrån utan problem)

Tex:
http://www.kineticmotorsport.com/products/KINETIC_MOTORSPORT_MKIV_1_8T_K04_UPGRADE_KIT-235-258.html

Det där kittet verkar ju helt klart intressant! en liten fråga angågen tiden samt frakten hur lång tid har det tagit från det att du har lagt beställninge tills du har grejjerna och hur mycket brukar frakten kosta?

Samt hur mycket mer hk skulle det kittet generera? ligger runt 210hk rangen nu? skulle man landa nånstans runt 235-240hk eller?

mvh

Gasekke
2012-07-30, 12:02
Erik, det passar ju inte!
Han har ju en 1,8T motor, helt annan lösning på den...

läste inte så tydligt tydligen, my bad..