handdator

Visa fullständig version : Vento 1,9 td topp på golf 2 td, Funkar det?



joacim_Tdi
2012-07-25, 02:12
Hejsan

Efter att ha haft otur med mina toppar på min golf 2 tdi (Orginal monterad intercooler)
Bytt topp en gång efter att den första sprack så mycket så den koka!

Andra toppen körde jag lugnt med men den klara sig inte heller, Fräste ur mellan ventilerna för att kolla ut ljupa sprickor det var och dom var ner till vattenkanalerna, Tänkte då att jag fräser ur mellan alla ventiler, Sprätter i nya säten och kör på det, Dock hitta jag bara nya sätesringar till avgassidan!

Hitta en företag i usa som sålde säten men dom var slut i lager och dom hade svårt att få tag i nya, Hitta även en firma som sålde renoverade toppar i usa, Uppsvetsad och nya säten, Kosta dock 3000:- om jag inte minns fel, Jag tyckte att hade jag kommit så långt med den toppen jag hade så kunde jag lika gärna köra i hamn på den också.

Om ni undrar varför jag inte kör på den gamla sätena så kan jag säga ett det blir så varmt när man tig-svetsar så man smälter ringarna :(

Nu var jag på skroten och stövla omkring lite idag,
Hitta där en Vento tdi 1,9? Kolla toppen och den ser ju likadan ut som min 1,6! Om man bortser ifrån spridarna och annat krimskrams runt omkring!

Min fråga är om det passar bolt-on? Visst! Spridarna är ju inte likadana men dom tar jag med mig ifrån vento toppen isf!


Varför inte skrotar bilen?
Jo, Den är visst lite udda enligt vissa, Orginal monterad intercooler, Ac, centralås och annat krimskrams
Sen går den skönt och man åker mycket billigt, Den är LB-reggad också