handdator

Visa fullständig version : GTi suget har slagit till



tefug
2012-07-19, 21:51
Ja så är det...

Efter sex år utan ens en enda Golf har suget efter en GTi slagit till igen, med full kraft
Jag orkar knappt sova om nätterna längre och jag går bara och dreglar efter en GTi...

Snälla ni hjälp mig... hur övertygar jag tanten om att det är en välgärning för ja, typ hela
samhället att jag köper en Golf...

Janne.M
2012-07-20, 11:29
Köp en fräsch original lågmilad mk1, mk2 16v/g60 eller en Golf 3 16v (om du hittar nån) och säg att de bara kommer att öka i värde, sen går de ju billigt (mk1 skattefri) och sparar mil och värde på den nyare (antar jag) bruksbilen.

tefug
2012-07-20, 16:44
hmmm...

bruksbilen måste bytas den också, ju förr desto bättre...
jag ska försöka med att dammsuga, byta i diskmaskinen och köra en tvättmaskin tills hon kommer hem, ibland behövs det inte så mycket ju... :)

fler förslag?

Sciroccogtx16v
2012-08-29, 20:26
Köp en Scirocco! Min fru älskar våran 2.0 TSI!

Fredrik

wibmag
2012-09-01, 17:30
Vi bytte från Mondeo kombi (gigantisk) till en Gti Mk6 för två år sedan, den fungerar perfekt som familjebil, förutsatt att man har lite äldre barn. Jag hade inte pallat att försöka knö in en barnvagn i den....
Vad beträffar att övertyga Frugan.., man kan säga att jag lyckades lite för bra, får aldrig ha bilen... bara pendlarvolvon för min del. Den PERFEKTA LÖSNINGEN hade varit två Gti...det är en överjävligt bra/rolig/smart och snål bil. Provade en ny BMW 328i för ett par veckor sedan... fin och solid bil, men en total besvikelse i övrigt...(Börjar tydligen bli VW-fanatiker)