handdator

Visa fullständig version : Elproblem Polo GTI -98



Scratchen
2007-05-07, 01:14
Har lite strul med halvljus, instrumentbelysning och helljuset.

Det började med att vredet för halvljuset (halvljus utan instrumentbelysning, parkeringsljus, halvljus med instrumentbelysning) glappade. Instrumentbelysningen föll bort lite då och då, samt att helljuset inte vill "stanna på" när man slog på det.

Monterade ur hela enheten där vreder sitter, alltså enheten bredvid luftutblåset till vänster om ratten. Upptäckte att allt där bakom var lite slitet, därav glappet. Lyckades ändå på något sätt med hjälp av 5-56 få någorlunda ordning på allt.

När jag monterat tillbaks det så funkade halvljus och instrumentbelysning. Bra! tänkte jag.. ända tills jag slog på helljuset, då slocknade instrumentbelysningen. Om jag slår av helljuset så tänds instrumentbelysningen igen.

Vad ska jag göra? Är det bara att gå till VAG och köpa en ny enhet? Vad kan detta kosta?

Det är alltså denna enhet det gäller:
http://img366.imageshack.us/img366/6543/dsc00713jb1.jpg

Mini_me
2007-05-07, 07:01
Bara att byta...vanligt fel på våra bilar.
Har lite strul med halvljus, instrumentbelysning och helljuset.

Det började med att vredet för halvljuset (halvljus utan instrumentbelysning, parkeringsljus, halvljus med instrumentbelysning) glappade. Instrumentbelysningen föll bort lite då och då, samt att helljuset inte vill "stanna på" när man slog på det.

Monterade ur hela enheten där vreder sitter, alltså enheten bredvid luftutblåset till vänster om ratten. Upptäckte att allt där bakom var lite slitet, därav glappet. Lyckades ändå på något sätt med hjälp av 5-56 få någorlunda ordning på allt.

När jag monterat tillbaks det så funkade halvljus och instrumentbelysning. Bra! tänkte jag.. ända tills jag slog på helljuset, då slocknade instrumentbelysningen. Om jag slår av helljuset så tänds instrumentbelysningen igen.

Vad ska jag göra? Är det bara att gå till VAG och köpa en ny enhet? Vad kan detta kosta?

Det är alltså denna enhet det gäller:
http://img366.imageshack.us/img366/6543/dsc00713jb1.jpg

Scratchen
2007-05-07, 15:15
Bara att byta...vanligt fel på våra bilar.
Ok, har du någon aning om vad enheten kostar på VAG?

Mini_me
2007-05-07, 21:19
Några hundra..typ 250-600 kr beroende på...kostar olika till olika bilar.

Passat R
2007-05-08, 21:29
Till polon ligger en enhet på mellan 600:- - 700:-

Scratchen
2007-05-09, 18:22
Till polon ligger en enhet på mellan 600:- - 700:-

Märkligt... Bilmetro i Ludvika skulle ha 954:- för enheten. Kan det verkligen kosta olika i olika städer inom samma företag?
Har ingen lust att lägga ut nästan 1000:- på det här!

VWGolIV
2007-05-09, 18:43
Priserna skiljer sig mellan olika volkswagen verkstäder.

Har själv 2 olika här hos mig, Din Bil och Börjessons Bil.

De har olika priser på samma saker så det lönar sig att ringa runt.

Passat R
2007-05-09, 22:13
Jo det är ju så att det är fri prissättning för återförsäljarna, dom priser som finns i reservdelskataloger tex är bara riktpriser