handdator

Visa fullständig version : Elektriskt Sprut på KR motorn



TratteN
2012-07-16, 23:53
Hur ska jag gå till väga för att mecka till detta ? finns nåt insug son passar bra ? vill inte att insuget ska gå över toppen som ett original gör då motorn ska rakställas för RWD.

Mvh Linus

Dave the brave
2012-07-17, 07:30
Sök på "bahnbrenner" eller gå en på deras hemsida så får du lite idéer. www.bahnbrenner.com. Det finns andra märken på insug som ser likadana ut. Du kan också söka på "inlet vw 16v turbo ". Då kan du säkert även se vilka spridare, fuelrail, btr och triggers mm som används.

GTI G60
2012-07-17, 07:40
Är du lite händig så fixar du en platta som passar toppen och gör ett själv :)

mrpete
2012-07-17, 09:52
Vet att vw 8v och audi 10v är exakt lika, bara en till cyl. Är det inte samma med vw 16v och audi 20v ? I så fall finns ju både insug och flänsar att ta där. Kl racing säljer iaf flänsar i både alu och stål. bara att kapa av en cyl. Sen finns det även spridarflänsar att köpa som man svetsar på insugsrören.

TratteN
2012-07-17, 13:11
Dubbelpost

TratteN
2012-07-17, 13:12
Sök på "bahnbrenner" eller gå en på deras hemsida så får du lite idéer. www.bahnbrenner.com. Det finns andra märken på insug som ser likadana ut. Du kan också söka på "inlet vw 16v turbo ". Då kan du säkert även se vilka spridare, fuelrail, btr och triggers mm som används.

Tycker "bahnbrenner" var lite dyrt, men jag får väl söka vidare.


Vet att vw 8v och audi 10v är exakt lika, bara en till cyl. Är det inte samma med vw 16v och audi 20v ? I så fall finns ju både insug och flänsar att ta där. Kl racing säljer iaf flänsar i både alu och stål. bara att kapa av en cyl. Sen finns det även spridarflänsar att köpa som man svetsar på insugsrören.

Det där vill jag gärna veta mer om, det vore ju underbart ifall nåt passa "bolt on" sådär.

Janne.M
2012-07-17, 16:11
Sök på saugrohr 16v på ebay.de men kvallan kanske inte är samma som bahnbrenner.

Billigast är väl att kapa ditt nuvarande insug just innan mellanflänsen på korta biten sen kapa ner övre delen och vända och svetsa ihop eller ha silikonslang emellan. Om det är lösa spridarhylsor i 16v insuget kanske du får dit hylsor från g60 med el.spridare

TratteN
2012-07-17, 20:01
Sök på saugrohr 16v på ebay.de men kvallan kanske inte är samma som bahnbrenner.

Billigast är väl att kapa ditt nuvarande insug just innan mellanflänsen på korta biten sen kapa ner övre delen och vända och svetsa ihop eller ha silikonslang emellan. Om det är lösa spridarhylsor i 16v insuget kanske du får dit hylsor från g60 med el.spridare

Okej, vill ju helst slippa att kapa ner originalgrejerna, men det kanske får bli en sådan lösning.
Det där att jag "kanske" får dit hylsor från G60 gillar jag inte riktigt, är lite anti mot kanske då det inte är så kul att skaffa massa grejer o sen så gick det inte alls att få dit grejerna ;)

Mvh

graul
2012-07-17, 21:06
Det stämmer att Audi 20v femmor är "samma" motorer som vw 16v (som också satt i audi) fast med en till cylinder. Det finns ju lite olika insug till s2/s4 så är du inte helt handikappad med svetsen så kan du säkert knåpa ihop nåt fint av ett insug från en av dem. Audis 7A motor har ju också elektriskt insprut har jag för mig så där kan du nog också klippa och klistra lite.
Vilken bil ska det sitta i?

TratteN
2012-07-17, 21:38
Det stämmer att Audi 20v femmor är "samma" motorer som vw 16v (som också satt i audi) fast med en till cylinder. Det finns ju lite olika insug till s2/s4 så är du inte helt handikappad med svetsen så kan du säkert knåpa ihop nåt fint av ett insug från en av dem. Audis 7A motor har ju också elektriskt insprut har jag för mig så där kan du nog också klippa och klistra lite.
Vilken bil ska det sitta i?

Det ska sitta rakställd i en golf mk2 kaross som ska bli RWD :)
Är Audi insugen i Aluminium ?
Passar grenröret oxå om man opererar bort det femte röret så att säga ?

Mvh Linus

graul
2012-07-17, 22:51
Japp de är i alu. Avgasröret passar om man kapar ett rör, är väl ganska populärt att göra så när man ska turbokonvertera 16v motorerna billigt. Kolvar och sånt passar också. Kan vara bra att veta ;)

TratteN
2012-07-17, 22:52
Japp de är i alu. Avgasröret passar om man kapar ett rör, är väl ganska populärt att göra så när man ska turbokonvertera 16v motorerna billigt. Kolvar och sånt passar också. Kan vara bra att veta ;)

Det låter riktigt bra, då behöver det ju inte kosta så blodigt mycket att fixa till detta =)
Tack för infon !

Mvh Linus