handdator

Visa fullständig version : golf gti 16-v SPRIDARSLANGAR!



Golf gti 16v special
2012-07-15, 18:21
jahapp då lägger man in en ny tråd igen. har en golf gti 16v. vad är problemet då? jo såhär är det att jag behövde byta motor i min gamla gti och fick tag på en bättre begnanad men tyvärr stått länge :/. men men funkar och går klockrent fast den har stått i 6 år så skiftade över motorn i min men fick tillslut bränsle lekage i spridarna då nipplaarna och ( ihopsättningen ) där slagnaran sitter har rostat hål i så dom lägger som ett soll :/ och kan inte besikta den helller. :/

så nu har den stårr i över 1 år och har ringt och kollat runt på alla sorters olika företag och även vw återförsäljare ect. sökt på internet. ja precis överallt men finns inte att få ta på slangar med nipplar :/ så nu min fråga. vet ni/du någon här på forumet som kan hjälpa mig med mitt problem :) alltså behöver ny slangar med nipplar till instpruningen systemet till en golf gti 16v tacksam för svar mvh

Dave the brave
2012-07-15, 19:40
Slangarna finns ganska ofta att få tag på på tyska ebay, ebay.de. Se exempel denna länk för spridarslangar till en 16V PL-motor: http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-2-16V-PL-Kraftstoffleitungen-Einspritzventile-/140786094760?pt=DE_Autoteile&hash=item20c78152a8

Annars ett företag som borde kunna fixa slangar med passande anslutningar är Hydroscand men de kanske du redan frågat?

Golf gti 16v special
2012-07-15, 20:35
Slangarna finns ganska ofta att få tag på på tyska ebay, ebay.de. Se exempel denna länk för spridarslangar till en 16V PL-motor: http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-2-16V-PL-Kraftstoffleitungen-Einspritzventile-/140786094760?pt=DE_Autoteile&hash=item20c78152a8

Annars ett företag som borde kunna fixa slangar med passande anslutningar är Hydroscand men de kanske du redan frågat?


joo men helst inte ha begagnade :/ pratat med olika rör firmor/slangfirmor ect men dom kan inte heller. tycker det är konstigt att det inte går att få tag på :/ vad gör man om ma nska skicka in den på verkstad? hur får dom tag på dessa saker hmm