handdator

Visa fullständig version : Lasthållare Passat 3C Variant



Marcus
2012-07-15, 12:03
Någon som har koll på lasthållare/takbågar? På volkswagentillbehor.se finns produkter från Mont Blanc och Thule. Kampanjpris Mont Blanc är just nu 1195 kr. Hos Biltema finns det hållare för 299 kr... Varför denna prisskillnad? Förvisso är inte Biltemas aerodynamiska så de är väl knappast lämpliga för Autobahnfart... (vilket kommer att bli aktuellt)

Jag ska senare köpa en fullstor takbox, vet ej fabrikat. Just nu behöver jag mest hållarna för att köra några plankor...
Passar en och samma lasthållare till både Passat 3C Variant 2006-2010 och Passat 3C Variant 2010-201? ?

Mk1
2012-07-15, 22:17
Samma passar till 2006-2012. Lasthållare till bilar med "rails" är i stort sett samma på alla bilar oavsett bilfabrikat. Bara bredden på själva taket som skiljer. Biltemas funkar säkert jättebra. Jag har själv Thule räcken till min Passat. Hade dessa räcken tidigare på en Audi A6. Skulle personligen aldrig få för mig att maxa ut bilen på autobahn med takräcke på...

Marcus
2012-07-16, 21:29
Tack för svar :-) Har inte tänkt mig topphastighet med takbox, tyska polisen ger böter för det även på frifartsträckor.