handdator

Visa fullständig version : Lossa kamdrev caddy diesel -99



Nile
2012-07-11, 06:37
Skall byta packbox bakom kamdrevet. Förhoppningsvis utan att behöva ställa om remmen.
Problemet just nu är att jag inte får bort drevet! Skall det dras rätt ut? Det är väll kamaxeln man ser mitt i drevet som man sätter en avdragare mot? Kan väl inte spela någon roll remmen ligger på?
Hjälp!

danno
2012-07-11, 07:21
om jag inte minns helt fel så sitter det drevet bara på en kona, dvs ingen spårkil. man låser kamaxeln i bakkant med ett plattjärn. sen låser man pumpen med en sprint typ

Nile
2012-07-11, 07:33
Ja det ser ut som du säger, låst pumpen och hittat nått som passar skapligt som "plattjärn".
Men får inte bort sjävla drevet sitter nått så otroligt.

bora
2012-07-11, 12:57
om du har plastkåpa bakom drevet så finns det hål där man sätter in en dorn o knackar med en hammare är det plåtkåpa så är det bara knacka på drevet
skruva inte ur bulten helt för då hoppar kamremmen

Nile
2012-07-15, 17:08
Fick till slut loss drevet. Tyckte det gick bra,
Men inte när jag hade skruvat ihop allt så knackade motorn. Antar nått måste ha rört sig ändå.
Så plockade bort kemdrevsbulten och ventilkåpan. Och efter vad jag kunde se så stod det som det gjorde från början.
Så skruvade ihop och spände inte remmen lika hårt, och det lät bra! Så tog en provtur och det började knacka ordentligt. Och verkade läka olja med.
Vet inte vad jag skall göra...