handdator

Visa fullständig version : Avlastningsventil(diverter valve) fråga



Stefanruf
2012-07-09, 11:18
Jag bytte nyss min diverter valve till den uppgraderade "d" modellen och efter det går bilen som skit.
Bilen funkar klockrent när man trycker hårt på gasen men när man smygkör och vid "halvgas"går den som en påse nötter.Det låter som att den släpper ut laddtryck alldeles för tidigt och det skorrar och en massa annat.
Någon som vet nåt om vad det kan vara för fel?Kör med bluefin steg 2 och komplett hårdvara.


/stefan

Cullberg
2012-07-09, 13:12
Testa att byta tillbaka till den gamla, kanske beror på något annat?

Peter-C
2012-07-09, 13:52
Hej

Jag har också bytt till 06H145710D ”kolv” modellen för skoj skull. Troligen exakt samma version på motor som du har. Kör BSR steg 1. Bilens egenskaper var identiska före och efter bytet (länge sedan).

Gör som Cullberg säger…. Den är ju rätt lätt att byta.

/Peter

Stefanruf
2012-07-09, 15:24
Jag får prova det men den gick bra innan bytet.
Kanske något fabrikationsfel på den.

Stefanruf
2012-07-11, 20:33
Det var tydligen trimfilen som inte va okey.Jag skickade ett meddelande till superchip och nästa dag kom en ny trimfil som var mera anpassad till bilar med dsg låda,och nu går den som en dröm.Framhjulen vill till och med släppa i 70 när man trampar fullt!!
Kan verkligen rekommendera superchips bluefin bättre support och snabbhet finns nog inte och just nu har dom 20% på sina produkter och det betyder 4300 kr för steg 1 och sen en 500 kr till om man vill ha steg 2.

Peter-C
2012-07-11, 20:39
Skönt att det löste sig. Det är bara ut och gasa då. Prisvärt måste man säga!