handdator

Visa fullständig version : Inbjudan Kinnekulle Ring 30/6



J.L
2012-06-15, 20:53
Inbjudan till Bankörning 30/6 på Kinnekulle Ring



Lördagen den 30 juni är det åter dags för banåka på Kinnekulle Ring.

Träffavgiften är på 400kr för medlemmar i OpelSportClub och VW GTi Klubben och betalas på plats.
(Ha gärna jämna pengar med er.)
Vi kör som vanligt efter SBFs reglemente "Prova på" då det krävs racinglicens för att få köra.
För Er som saknar licens går det att lösa en sk. "Prova Bilsport" licens för 100kr.
Medlemskap i OSC går att lösa på plats för 350kr.
Medlemskap i VW GTI Klubben går att lösa på plats för 400kr.

Inbjudna klubbar är även Peugeot Sport Club och Rejsa.

Bilarna skall vara skattade och besiktade av ackrediterat besiktningsorgan.

Vill du komma och titta utan att delta i några aktiviteter är det gratis.

Att tänka på:

Var beredd på att du som deltagare får ställa upp som funktionär/flaggvakt.


Bankörningen kommer att ske i 15-minuterspass med funktionärsbyte varje heltimme.


För att få köra måste man delta på förarmötet så kom i tid!


All körning under dagen sker med hjälm, använd en så lätt hjälm som möjligt samt heltäckande klädsel (bomullskläder ) och handskar.


Kontrollera och eventuellt Byt bromsvätska! Vi kontrollerar fukthalten med bromsvätskeprovare. Ej godkänd bromsvätska resulterar i utebliven körning.


Inga lösa föremål får finnas i bilen. Detta gäller även baslådor, lösa hatthyllor etc.


Slicks är förbjudet d.v.s. endast gatgodkända däck är tillåtna.


Presenning ska finnas under varje bil som ska köra vid uppställningen i depån, detta för att förhindra att diverse vätskor rinner ut på marken.


Vi kommer att på förhand ha utvalda instruktörer som kan åka med dig runt banan för att ge tips för att förbättra din körning.
Vi utser inga instruktörer på plats!
Observera att medåkning sker endast med instuktör, inga kompisar eller nära och kära.

Är du intresserad av att åka ett par varv på banan men ej har tillgång till egen bil, kan du med utsedd instruktör få lov att åka med för 150:-


Preliminärt program:
08.00 - 09.00 Insläpp, parkering och besiktning.
Efter 09.00 finns det ingen som tar emot i grinden, utan du får själv söka upp den ansvarige för insläpp.

09.15 - 09.30 Samling och förarmöte (detta är obligatoriskt för att få köra, missas detta = ingen körning).
09.30 - 16.30 Bankörning, som inleds med "Följa John" för att lära känna banan.

J.L
2012-06-15, 20:55
Jag kommer som vanligt med räser-Gülfen !

GTIPilot
2012-06-15, 23:45
Jag kommer!! :)

GranlundMKIV
2012-06-16, 20:50
ja med, med scirocco mk1
hoppas på torrt underlag

J.L
2012-06-23, 18:44
En vecka kvar nu,
Hoppas vi blir ett gott gäng GTIare !

GTI-nissen
2012-06-25, 07:56
Jag tänkte börja semestern på Kinnekulle Ring!

Linus_
2012-06-25, 15:39
kan man åka dit och köra utan att föranmäla sig?

Manny
2012-06-25, 15:55
kan man åka dit och köra utan att föranmäla sig?

Jajamen!

P.Hagel
2012-06-28, 22:26
kommer och kollar,hadde tänkt köra med vr6:an men vi får se.

tömpa
2012-06-28, 22:57
Trippelåttorna som krängdes av förra säsongen fick ta plats på original fälgarna samt att bromsvätskan byttes idag den med.Olja samt filter fick den förra veckan.Så nu står GTin redo.Bara att få hem hjälmen från lackeraren igen.

Lilla_Vargen
2012-06-29, 13:52
Trippelåttorna som krängdes av förra säsongen fick ta plats på original fälgarna samt att bromsvätskan byttes idag den med.Olja samt filter fick den förra veckan.Så nu står GTin redo.Bara att få hem hjälmen från lackeraren igen.

Klockrent !
Färgmatchad hjälm ? ;)

tömpa
2012-06-29, 19:53
Så tråkig som grafitgrå hoppas jag inte den blir ;)

J.L
2012-06-30, 18:06
Tack allihop för en lyckad träff!

Lite snålt med vw tycker jag iofs det var.

P.Hagel
2012-06-30, 22:13
Var på väg,men fick problem med bilen.
Bara att vända hem.
Tur att man inte åkt mer än 2mil hemmifrån.

Vatten stos som läckte kylarvatten.

Nu fixat o klart.

GranlundMKIV
2012-06-30, 22:16
Tack allihop för en lyckad träff!

Lite snålt med vw tycker jag iofs det var.

Riktigt skoj. och det blev bra många varv! :)

Blev vi 5 st vw's??

GTI-nissen
2012-07-01, 08:12
Förutom att centrummuttern inklusive axel lossnade som vanligt så var det kul tycker jag! Det fick ju bli lite mer socialt liv istället.

40 bilar totalt och bara 5 VW som sagt, 4 Golf mk2:or och så din Scirocco då Daniel.

P.Hagel
2012-07-01, 19:12
Förutom att centrummuttern inklusive axel lossnade som vanligt så var det kul tycker jag! Det fick ju bli lite mer socialt liv istället.

40 bilar totalt och bara 5 VW som sagt, 4 Golf mk2:or och så din Scirocco då Daniel.
Lossat igen ??

J.L
2012-07-01, 19:20
Lossat igen ??

Gick av helt och hållet,
Där splines går över till gänga.

Manny
2012-07-01, 20:07
Förutom att centrummuttern inklusive axel lossnade som vanligt så var det kul tycker jag!

Trist, men fanns det några förebyggande åtgärder som inte höll, tex limmade splines (som jag har), nordlockbrickor elller nåt sånt? Intressant för allas teorier om vad det beror på ju =)..

GTI-nissen
2012-07-02, 08:34
Muttern lossnade inte, den satt fast med dubbla muttrar och gänglåsning. Antagligen är splinsen så uppglappade att det rör sig ändå. Nytt nav och limning borde göra susen.

Manny
2012-07-02, 11:05
Intressant, håller det med lim sen så stämmer antagligen den teorin, men det dröjer nog nåt år innan man kan se det som bekräftat.

Skickat från mobiltelefon

Struve
2012-07-04, 15:32
Volvo har samma problem på V70/S60/S80 där bulten som håller drivknuten i navet går av och glapp uppstår,l då limmas dessa med nått lim som inte stelnar till 100% men ändå så hårt att det in glappar, då håller bulten. Funkar det på Volvo så funkar det på VW också.

Tycker det var tråkigt att så få VW kom men en del valde väl VW-träffen i Danmark före bankörning, kom Du iväg, Thor?

Lubbe
2012-07-04, 21:23
Volvo har samma problem på V70/S60/S80 där bulten som håller drivknuten i navet går av och glapp uppstår,l då limmas dessa med nått lim som inte stelnar till 100% men ändå så hårt att det in glappar, då håller bulten. Funkar det på Volvo så funkar det på VW också.

Tycker det var tråkigt att så få VW kom men en del valde väl VW-träffen i Danmark före bankörning, kom Du iväg, Thor?

Det var bara Bert, jag och Henric som körde dit.

Manny
2012-07-04, 23:16
Volvo har samma problem på V70/S60/S80 där bulten som håller drivknuten i navet går av och glapp uppstår,l då limmas dessa med nått lim som inte stelnar till 100% men ändå så hårt att det in glappar, då håller bulten. Funkar det på Volvo så funkar det på VW också.

Tycker det var tråkigt att så få VW kom men en del valde väl VW-träffen i Danmark före bankörning, kom Du iväg, Thor?

Nej, min redan tunna studentbudget räckte inte till när jag fick se lönespecen =(.

Limmet används på VW med, finns som "originaldel" på VAG, bla Golf VR6 har detta från fabrik. Vi avhandlade detta för nåt år sen i nån gammal tråd, där nämndes även att volvo hade detta. =)

Struve
2012-07-12, 01:42
Det var bara Bert, jag och Henric som körde dit.
Med andra ord ett lite gäng iallafall :)

Nej, min redan tunna studentbudget räckte inte till när jag fick se lönespecen =(.

Limmet används på VW med, finns som "originaldel" på VAG, bla Golf VR6 har detta från fabrik. Vi avhandlade detta för nåt år sen i nån gammal tråd, där nämndes även att volvo hade detta. =)
Träligt att ekonomin ska sätta stop för nöjen, men jag vet hur det är :/

Då var jag med andra ord inte helt ute o cyklade trots att jag kör Opel (som inte har detta problem) och åker Volvo V70N som har detta problem om man gör fel :p