handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. solfilm Passat -09



Miche N
2012-06-09, 10:01
Hej!
Köpte en Passat GT Sport Variant -09 för nån vecka sen. Rutorna från B-stolpen och bakåt är original-tonade från fabrik i en väldigt svag svart-grön nyans,samma nyans som dom flesta nyare VAG-bilar me original toning har antar jag. Nån som vet om d finns likadan,eller iaf väldigt snarlik,solfilm?Vill ha samma nyans o "mörkhet" även på rutorna i framdörrarna!! Borde väl finnas fler än jag som vill ha samma nyans i framdörrarna på en original-tonad Passat,tycker d ser illa ut me olika nyanser i fram o bakdörrar...
Mvh/Miche

Henrik.M
2012-06-09, 14:48
Vet ej var man köper som "privat" person.
Men solfilms firmor brukar ha dom flesta nyanser.
Har sett bilar filmade av friman här i stan där nyansen på framrutorna har varit samma som på fabrikstonade bakrutor , dvs lite svart-grön nyans.

Haugeman
2012-06-09, 15:21
Problemet är är så fort du besiktigar kommer du få sluta av filmen igen. Man får inte har något annat än original på framruta och främre sidorutor.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fredrix
2012-06-09, 15:33
Problemet är är så fort du besiktigar kommer du få sluta av filmen igen.

Får skaffa besiktningsrutor på skroten, dvs man byter rutor temporärt för besiktning.

Haugeman
2012-06-09, 16:02
Det går ju om man orkar det ;)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Miche N
2012-06-09, 16:32
Okej,får kolla lite me firmorna häromkring som sätter film :-)
Att d inte e godkänt i bes vet jag,spelar dock ingen störrre roll,bilen e besiktad till oktober 2013,så d e lång tid kvar innan man behöver tänka på o byta rutor inför besiktningen :-)
Tack för tipsen!
Mvh/Miche