handdator

Visa fullständig version : dimension O-ring MK2 vattenpump/motorblock?



JettaSport
2012-06-06, 11:55
Fick inte med oringen mellan vettenpump och motor.

Ska kolla runt på vw-ställena i morgon, men har de inte hemma så återstår bara en mekanisk verkstad.

Den gamla o-ringen är lite svårtolkad att mäta på, nån här som vet måtten på O-ringen? i varje fall grovleken?

Spåret i vattenpumpen är 3,4mm djup

Janne.M
2012-06-06, 12:21
Den är ju ju lite för stor så att den precis går att trycka i hålet och sen komprimeras mot blocket prova med ett par

Henrik.M
2012-06-06, 13:10
Samma o-ring till termostathus som till vattenpump dvs det är samma o-ring som följer med när du köper en termostat.
Så är det kanske lite lättare att få tag på. ;-)

JettaSport
2012-06-06, 16:13
"Den är ju ju lite för stor så att den precis går att trycka i hålet och sen komprimeras mot blocket prova med ett par "
Mhm.. såg bara den gamla termostatpackningen och den såg lite tunn ut för att passa mot blocket tänkte jag, men den är ju begagnad oxå...

Henrik, jag får gå ut till bildelsboden och se om jag inte har nån termostat liggandes alltså... öppna en förpackning och kolla
(ibland köper man ju grejer man tänkt byta men som sen inte blir bytta ändå)

Tack för er hjälp! ska kolla termostatpackningar steg 1 nu :)

JettaSport
2012-06-06, 21:29
Ni har så rätt... TACK för er goda hjälp som är lika förstklassig som vanligt... hittade en termostat-kartong i boden och där låg en tjockis-packning och väntade på mig...
Blir att meka i morrn istället för att jaga O-ringar :)

Henrik.M
2012-06-06, 23:02
Ni har så rätt... TACK för er goda hjälp som är lika förstklassig som vanligt... hittade en termostat-kartong i boden och där låg en tjockis-packning och väntade på mig...
Blir att meka i morrn istället för att jaga O-ringar :)

Se där , ibland ligger lösningen närmare än man tror. :)