handdator

Visa fullständig version : VW Passat 1,9 tdi BILEN FUNKAR INTE!!! Batterilampan lyser.



fredrik-wahlgren
2012-06-05, 21:02
Jag har problem med min passat tdi som jag precis har införskaffat mig. Batteri lampan tändes och bilen dog, precis som om jag stängt av bilen. Försöker starta bilen och efter en stund så går bilen igång. Går att köra som om ingenting hade hänt (för en kort stund) innan bilen dör igen. Jag kollar remmen till generatorn, lämnar in generatorn och byter bränslefiltret, kollar att bilen har jord från batteriet, kollat säkringarna på vänstersidan av instrumentpanelen, INGET av detta hjälper... Kollar om bilen får diesel från pumpen till matningen vid bränslefiltret, tyvärr så kommer det ingen diesel. Jag vet inte vad som är problem med bilen... Det verkar som om det är bränslerelaterat med tanke på att den inte får bränsle, men med tanke på att batterilampan är konstant tänd så vet jag ej... Kollade med en felkodsläsare och fick koderna:
1. belastning för generatorklämma.
2. spänningsförsörjningen.
3. referensspänningen.
4. centralstyrdon för komfort.

Någon som tros ha en aning?

Tack för alla svar.

VWGolIV
2012-06-06, 01:24
Hur bra är ditt batteri?

Är alla kablar hela mellan generator och batteri osv, ingen som är kass, ärgat(argat) osv?

Har du en säkringshållare på batteriet?

fredrik-wahlgren
2012-06-07, 20:08
Hur bra är ditt batteri?

Är alla kablar hela mellan generator och batteri osv, ingen som är kass, ärgat(argat) osv?

Har du en säkringshållare på batteriet?

Batteriet är nyligen bytt och har ingen säkringshållare. Kablarna är kollade dom håller måttet har strömstyrka. meckade lite med bilen idag kollade bränsle och slangar, det funkade. Sen startade bilen efter ett tag, gick att köra 2 mil innan bilen dog igen. Det uppträdde som om jag stängt av nyckeln eller likvärdigt. skumt fel. När bilen sedan startar så är batterilampan tänd MEN så fort man gasar så släcks den igen... tack för svar