handdator

Visa fullständig version : Infotainment fråga ED35 (RCD510)



Premis
2012-05-30, 14:17
Hej,

Håller på att spana in ett objekt (ja bil alltså) och har några frågor ang. ljudsystemet.

- Går det addera iphone/ipod ingång till RCD510? Är det bökigt och hur mycket kan det tänkas kosta?

- Addera förstärkare till sub / nya högtalare från RCD510 - finns det lågnivå eller är det högnivå som gäller och hur lirar det med RCD510 kvalitetsmässigt (speciellt för icke-subhögtalare).

Kärran har backkamera men verkar ej ha sensorer så det känns hemskt tråkigt att sumpa kameran om man slänger bort RCD510 för att få bättre ljud.

I övrigt verkar kärran kompetent. Svårt att få perfekt spec när man vill ha en ny men inte beställa och vänta 4-5 mån på den.

Tackar

Åkesson
2012-05-30, 16:48
Hej,

- Addera förstärkare till sub / nya högtalare från RCD510 - finns det lågnivå eller är det högnivå som gäller och hur lirar det med RCD510 kvalitetsmässigt (speciellt för icke-subhögtalare).


Det finns ingen lågnivå, jag gjorde så att jag köpte ett slutsteg där man bara skarvade dom vanliga högtalarkablarna rakt in i slutsteget

Haugeman
2012-05-30, 21:59
Hej,

Håller på att spana in ett objekt (ja bil alltså) och har några frågor ang. ljudsystemet.

- Går det addera iphone/ipod ingång till RCD510? Är det bökigt och hur mycket kan det tänkas kosta?

- Addera förstärkare till sub / nya högtalare från RCD510 - finns det lågnivå eller är det högnivå som gäller och hur lirar det med RCD510 kvalitetsmässigt (speciellt för icke-subhögtalare).

Kärran har backkamera men verkar ej ha sensorer så det känns hemskt tråkigt att sumpa kameran om man slänger bort RCD510 för att få bättre ljud.

I övrigt verkar kärran kompetent. Svårt att få perfekt spec när man vill ha en ny men inte beställa och vänta 4-5 mån på den.

Tackar

Enklaste vägen att addera iphone är att skaffa en Dension Gateway 100 / Gateway light. den ger dig USB in / Iphone in. jag kan skaffa den och klubben har 10 % på bilstereo hos oss (nordby Digital)

Själva enheten 1795 -10% 1615:-
http://www.dension.com/product/ipod-...d3/gateway-100
Booster för iphone 4 249 - 10% 224:-
http://www.dension.com/iphone-ipod-c...-power-booster

Dessa två måste du ha för att få iphone 4 att funka. Boostern måste man ha då gateway 100 har ett par år på nacken och endast skickar ut 500 mAh, och Iphone 4 /4s kräver 1 Ah för att ladda. Sen kan man välj om man vill ha en enkel kabel eller en fastmonterad kabel. dom kostar samma så här får man välja om man vill ha telefonen i en hållare eller i ett handskfack eller liknande.

Ipodkabel 395 -10% 355:-
http://www.dension.com/iphone-ipod-c...dock-cable-kit

Alternativt till ovanstående ipodkabel
Active Craddle med kabel 395 - 10% 355:-
http://www.dension.com/iphone-ipod-c...tive-cradle-3g

Har man då stor FIS och rattkontroller får man låtar upp i displayen och kan styra t.ex spotify via rattkontroller enligt leverantören.

Så totalt blir det 2195 sek för en sats med klubbrabatt då det är samma pris om man väljer kabel eller aktiv hållare.

Ang linjeutgång är det enklast att skaffa en förstärkare med högnivå in. där finns ett flertal alternativ. hör av dig om du vill ha lite pris och förslag på detta. Flera av dom börjar i dag få trigger på signal med i dag så man slipper dra fram remotekabel m.m Bl.a Kenwood och nya JBL stegen har detta.

Premis
2012-05-30, 22:40
Kanon, tack, låter lösbart m.a.o. Blir aktuellt om det blir aktuellt med den bilen :).

Cullberg
2012-05-31, 07:38
Fördel/nackdel VW MDI mot Dension?

Haugeman
2012-05-31, 18:21
Fördel/nackdel VW MDI mot Dension?

Nu har jag aldrig jobbat med VW MDI men av det jag har googlat mig till har du samma funktion som dension enheten men till dubbla eller mer pris. enda man kan se som + är att den är originalgjort för att passa i bilen konsoll. men dension enheten gömmer man ju helt bort och har en kabel eller en liten hållare vid radion. jag hitta ett par som sålde MDI och dom skuille ha 5-6 000 kr för den.

Premis
2012-06-18, 16:27
Tips på vettiga steg med linjeingång samt bas i lådda? Ser framför mig en 10" i en mindre sluten låda med nån kompakt steglösning i skuffen ...

Om nån har pillat fram högtalarkablar bak att splicea i en MKVI så får ni gärna tipsa, vore smidigt att haka på sig nånstans i kabelmattan .. Helst utan att kapa någon vital kabel.