handdator

Visa fullständig version : Chassisats för gata.



Jimpa82
2012-05-26, 16:39
Tänkte höra om lite tips angående chassisats till en Golf IV GTi.
Har gjort en beställning på G&M hos chassit.se men eftersom dom inte hört av sig på 4 veckor & svarar inte på mejl så får jag leta vidare...
Jag spanade in ett set med H&R/koni på bilmodecenter som verkade vettiga. http://www.bilmodecenter.se/hr-koni-chassipaket-vw-golf-4-seat--p-3531-c-1358.aspx
Någon som har erfarenhet av dessa?
Priset var ju hyffsat bra ändå, vill ju inte spendera hur mycket pengar som helst.
Tanken é att sänka bilen max. 35mm & ändå ha hyffsad komfort.

Stefanruf
2012-05-26, 18:11
Köper du produkter som är märkta h&r och koni så blir du garanterat inte missnöjd,det finns nog inget bättre skulle jag tro.

Haugeman
2012-05-26, 18:13
H&R är en grymt mycket bättre sats än G&M. jag testade 35/40 sänktatsen till min gti mk4 just från chassit.se men de måste ha sänkt mer för allt tog i, hadde iof 19" då. men det var vara att slänga. vet att flera har kört / kör Bilmodecenters H&R satser, bl.a Cullberg hadde det på sin nu sålda variant har jag för mig med goda resultat.

Cullberg
2012-05-26, 20:56
Jag kan starkt rekommendera H&R cupkit på bilmodecenter, har kört med det på min förra golf 1.8t -01 precis som Henrik säger.
Tänk på att vi har bättre priser genom klubben.

Mange.k
2012-05-26, 21:54
Jag kan starkt rekommendera H&R cupkit på bilmodecenter, har kört med det på min förra golf 1.8t -01 precis som Henrik säger.
Tänk på att vi har bättre priser genom klubben.

Sparar några lax att beställa cup kittet på ebay, å det känns som man får grejerna fortare.

Jimpa82
2012-06-10, 12:34
Hämtade igår ut ett H&R Cup Kit 35mm som jag beställt på Ebay, grymt jävla billigt var det :-) 3800:- inkl. frakt.
Kommer bli montering under veckan!

Lilla_Vargen
2012-06-11, 07:28
Kan bara instämma att H&R:s cupkit e bra grejer.
Grattiis till ett bra köp ;)

P-plats.se
2012-06-11, 08:54
Jag har också kört många mil med H&R Cupkit på en Mk IV och skulle inte vilja ha något aqnnat om det blir någon liknande bil igen.
Personligen var jag glad att jag handlade av Bilmodecenter för jag hade en reklamation på en fjäder och dom ficxade detta riktigt proffsigt.
Du ska se att du kommer bli supernöjd med denna satsen istället för det du beställt först.

En liten parantes, denna satsen finns i två utföranden beroende på axelvikten så jag hoppas du beställt rätt...

Marcus
2012-06-11, 11:28
Även jag är nöjd brukare av ett H&R Cup-kit, kändes seriöst :-)

Jimpa82
2012-06-12, 01:11
Kan bara instämma att H&R:s cupkit e bra grejer.
Grattiis till ett bra köp ;)
Tackar ^^, många som rekommenderat det vad man kollat runt på nätet så jag lär nog inte ångra mig.


Jag har också kört många mil med H&R Cupkit på en Mk IV och skulle inte vilja ha något aqnnat om det blir någon liknande bil igen.
Personligen var jag glad att jag handlade av Bilmodecenter för jag hade en reklamation på en fjäder och dom ficxade detta riktigt proffsigt.
Du ska se att du kommer bli supernöjd med denna satsen istället för det du beställt först.

En liten parantes, denna satsen finns i två utföranden beroende på axelvikten så jag hoppas du beställt rätt...

Jo jag satt länge & kollade så det var för rätt axelvikt jag beställde, tyska kan va lite krångligt :-P