handdator

Visa fullständig version : Polo GTI smakråd... Vit? Deep Black?



AXL72
2012-05-23, 17:04
Beställde en Polo GTI igår och trots att jag haft svårt för vita bilar så beställde jag ändå en vit bil... :) Har funderat som en galning i dag om jag ska ändra min beställning till en deep black istället, eller om jag ska köra på vitt.

Alla smakråd och inputs är av värde! :)

Den är jäkligt snygg i vitt, samtidigt som en svart bil kanske kommer att kännas "up-to-date" lite längre... Jäkla i-landsproblem!

Haugeman
2012-05-23, 17:41
En svart bil ser dock skitig ut direkt.

Jag tycker nya Polo och Golfarna gör sig mycket bra i vitt. sen ett par svarta välfyllande fälgar på det så =)

Kingen
2012-05-23, 19:16
En svart bil ser dock skitig ut direkt.

Jag tycker nya Polo och Golfarna gör sig mycket bra i vitt. sen ett par svarta välfyllande fälgar på det så =)
+1 på den.

AXL72
2012-05-23, 20:10
Hmm...två röster på vit... Äh, då skiter jag i att ändra nåt i beställningen! :) Blir ett par låååånga månaders väntan nu!

BluedogR
2012-05-23, 20:30
Tycker klart Vit då alla detaljer syns mer mot en svart.

Stefanruf
2012-05-23, 20:48
Håller med i vitt framhävs gti detaljerna,på en svart försvinner dom.Sen är det väldigt snyggt med panorama glasluckan så det blir svart på taket ochså.

AXL72
2012-05-23, 20:52
Låter som att jag fortfarande kan lita på min egen smak! ;) Skippade dock glastaket efter att ha pratat med två personer, som oberoende av varandra, klagade på att det knirrade och knarrade en hel del... Men det kan eventuellt bli ett folierat tak om andan faller på!

Kingen
2012-05-23, 23:40
Hmm...två röster på vit... Äh, då skiter jag i att ändra nåt i beställningen! :) Blir ett par låååånga månaders väntan nu!
Min ED35 är vit och jag ångrar det inte en sekund. Mörka fälgar och som du säger ev stripa taket svart blir ju hur fräscht som helst. Ska stripa mitt tak svart nu efter semestern så man ser fram emot att komma hem också.

P-plats.se
2012-05-24, 00:07
Blir det en tre dörrars också blir jag j@vligt avis och jag hade nog också valt en vit!

AXL72
2012-05-24, 00:12
Blir det en tre dörrars också blir jag j@vligt avis och jag hade nog också valt en vit!

Puh, då kan jag lugna dig med att det blev en 5-dörrars. ;) Absolut snyggast med 3-dörrars, men jag måste nog ha de extra dörrarna av praktiska skäl.

cree
2012-05-24, 11:27
Hur lång väntan blir det för dig?
Jag fick vänta 6 månader på min förut. Så det var ju segt, men det är en trevlig bil helt klart.
Enda jag saknade från original var auto läget på ljusomkopplaren, men det går att lösa i efterhand om du valt till regnsensor och xenon ljus ;)

Annars får jag gratulera dig till en trevlig bil =)

AXL72
2012-05-24, 13:07
Hur lång väntan blir det för dig?
Jag fick vänta 6 månader på min förut. Så det var ju segt, men det är en trevlig bil helt klart.
Enda jag saknade från original var auto läget på ljusomkopplaren, men det går att lösa i efterhand om du valt till regnsensor och xenon ljus ;)

Annars får jag gratulera dig till en trevlig bil =)

Tack! :) Som det är sagt nu så ska den byggas v25 och sedan levereras v29-30...få se om tidsplanen håller! Säljaren sa att det brukar gå hyfsat snabbt vid den här tiden på året, då det inte beställs så många nybilar.

tisu001
2012-05-24, 17:21
Kliver in sent men lägger min röst på Vit jag med, 5d och så mörka tillvalsfälgar om du har cash kvar :D

Vi kör en svart polo gti av förra modellen och är j¤%gt sugen på att byta upp mig mot en sån du har beställt!

Marcus
2012-05-25, 17:55
Ja, mycket svårt val. Polo är snygg i både vitt och svart. Men detaljerna syns nog bättre i vitt... Dock tycker jag absolut att modellen är mycket snyggare och mer mogen i 5-dörrarsutförande. 3-dörrars får tråkiga proportioner och det är mycket flexibilitet som offras...

Amazonas
2012-05-26, 01:48
Kul att du kom till skott och beställde en :) Vitt alla dagar i veckan! Har en svart Polo idag... aldrig mer svart bil säger jag! Putsbögen i mig lider varje gång man ser kärran...
Sen folierar du tak och speglar i blanksvart och köper nyrenoverade och satinsvarta 18" R32 fälgar av mig ;) Som tack för tipsen :D

AXL72
2012-05-30, 22:32
Kul att du kom till skott och beställde en :) Vitt alla dagar i veckan! Har en svart Polo idag... aldrig mer svart bil säger jag! Putsbögen i mig lider varje gång man ser kärran...
Sen folierar du tak och speglar i blanksvart och köper nyrenoverade och satinsvarta 18" R32 fälgar av mig ;) Som tack för tipsen :D

Ha ha, ja tack för tipsen! :) Vi får se hur mycket pengar det blir kvar efter affären... ;)

Ni som åker Polo GTI (vet inte hur många som finns här?) vad kör ni med för dimension på vinterhjulen?

Gti_Alex
2012-05-31, 19:15
Här är en till som är väldigt sugen på att beställa en vit GTI!

Tänkte ställa lite frågor i din tråd.. Hoppas det är OK :)

Har aldrig köpt en ny bil förut, så har ingen aning om vilken prut mån det finns.

Jag fick en offert på en vit gti med följande tillbehör:

*Regnsensor och automatiskt avbländbar innerbackspegel
*Panoramatak i glas, tiltbart
*Radio RCD510
*Multimediauttag MEDIA-IN inklusive USB-kabel
*Fyra dörrar med elfönsterhissar
*Edition Paket

Priset när man bygger bilen på VW hemsida är 253600:-

Fick hos handlaren ett pris på 235114:- är det en bra rabatt?

Verkar som att Detroit fälgarna i Editon paketet inte finns kvar på 2013 års modeller. Iaf om man tittar i den nya brochyren på VW hemsida.
De nya "Serron" ser dock riktigt läckra ut!

Ska jaga runt och försöka provköra en nu i helgen! Någon som vet en handlare i skåne som har en inne för provkörning..? :)


MVH Alexander

Cullberg
2012-05-31, 21:31
Bra spec ca 8-9% skall inte vara några problem att få!
Mellan svart och vit hade jag helt klart valt vit.

AXL72
2012-08-04, 00:14
Hämtade bilen i dag. Har dock inte hunnit med mer än 15 mil. :)

Cullberg
2012-08-12, 12:09
Hoppas du blev nöjd?

Gti_Alex
2012-08-12, 14:11
Hämtade bilen i dag. Har dock inte hunnit med mer än 15 mil. :)

Inga bilder att dela med dig av? :)

Tog du Edition Paketet? Vilka fälgar fick du isåfall?

Min kommer någon gång i september.. Tiden går otroligt långsamt!

AXL72
2012-08-12, 15:33
Hoppas du blev nöjd?

Absolut! Hade inte ens suttit i en Polo innan jag beställde den, så det var lite spännande när jag fick hämta den. :)
Har kört ruggigt lugnt nu i början, tror knappt att jag varit över 3000 rpm, så det ska bli kul när den är inkörd så att man kan börja gasa liiiite iaf... ;)

AXL72
2012-08-12, 15:36
Inga bilder att dela med dig av? :)

Tog du Edition Paketet? Vilka fälgar fick du isåfall?

Min kommer någon gång i september.. Tiden går otroligt långsamt!

Ha ha, ja det har varit en seg sommar! :) Skulle egentligen ha fått den v29-30, men eftersom fraktbolagen hade semester så drog det ut på tiden med drygt 2 veckor.

Beställde den med Editionpaketet och jag fick Detroitfälgarna... Kan lägga upp ett foto eller två under dagen.

AXL72
2012-08-12, 15:52
Två foton som är tagna med mobilen, så de är väl inte de bästa! :) Den ska in på Ditecbehandling i veckan, ska ta några ordentliga bilder sen.

148

149