handdator

Visa fullständig version : Golf mkv GTi strömlös! hjälp



Dannii578
2012-05-20, 15:27
Hejsan, bilen har stått ett par veckor, och idag när jag skulle köra den så kommer jag inte in i den.
Batteriet verkar vara helt dött, har viss stereoutrustning i den som antagligen ligger o tar ström även när den är avslagen..
Det funkar inte att låsa upp med nyckeln i förardörren heller, där är det bara stumt..

Hur kommer jag in i bilen för att kunna öppna huven?! :(

Tack på förhand

itouch
2012-05-20, 16:37
Därför det är så viktigt att använda manuell nyckel några gånger per år så låskistan hålls aktiv vid fall som denna. Det går inte att spraya något fett och försöka manuellt igen då?

Annars är det bärgaren som gäller, de har någon luftkudde de sätter mellan fönsterramen och rutan så öppnar de dörren via en järnstång sen.
Ett annat alternativ är att du lyfter upp bilen och lossar motorplasten under, strömsätter generatorn med startkablar och öppnar dörrarna.

Dannii578
2012-05-20, 17:36
Ska prova spraya i typ 556 eller nåt o testa.. hoppas det funkar. :)

Dayvid
2012-05-20, 19:57
Knackade rutan, då det var mitt alternativ som bilen stog. Annars prova som itouch säger innan du gör nått drastiskt.

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?16519-GTI-MKV-Borttaget-batteri-l%E5sta-d%F6rrar-stort-problem

Dannii578
2012-05-20, 23:10
Nu har jag kommit in i bilen o haft igång den :D
Provade smörja, fick så o lirka en bra stund med nyckeln men till slut gav det med sig =)
Tackar o bockar så mycket för hjälpen =)