handdator

Visa fullständig version : hastighetsmätarwire g60 syncro



Rs mannen
2012-05-14, 09:47
hej,
behöver lite hjälp med denna,
min är trasig uppe vid mätarhuset så behöver en ny,
och jag köpte en ny på mekonomen, men det är inte samma infästning nere på lådan, den nya va ju som dom gamla med typ en plåtbit som klämmer fast den med en m6 skruv,
Jag har ju typ en gänga på min låda, och en stor mutter på wiren som man gängar på, typ som en bromsslang, å sen kollade jag på min passat låda som oxo ä en wire låda, å den ser oxo ut att ha samma typ,
men dom på mekonomen hade bara en sort och kunde inte se att det fans fler sorter =(
är det special på syncron eller har alla g60 modeller samma wiri? lite lättare att söka efter delar
mkt taxsam för hjälp

Janne.M
2012-05-14, 10:29
Låter som om du fått till en 020-låda, jag har bara sett den typen du hade tidigare på alla 02A/c lådor

Sn00k
2012-05-14, 12:27
du har fått en 020-wire.. alla G60is har samma/lika wire med infästningen du beskrev.. tror dock att denna har utgått ur typ ALLAs sortiment idag.. vet att polaren var på skroten och jagade rätt på en passat 88B-91 wire ifrån en 90hk pissat med 02A låda.. men denna skiljde sig uppe vid mätarhuset, så han fick trycka i den och limma fast den lite lätt så den inte gled ur.

Janne.M
2012-05-14, 19:10
Bag har en från passat -91 med 2E motor 02A låda i min golf två med 02A låda och det funkar kanon fast den saknar lås tabben mot mätarhuset som mk2 wirearna har.