handdator

Visa fullständig version : VW Golf gnagarnas favorit bil?



pudas
2012-05-11, 11:19
Jag har ett problem med möss i motorrummet på min TSI. Den här plastbrickan som ligger ovanpå motorn ger en underbar golvvärme åt mössen då dom smaskar på körsbärskärnor under kalla nätter! Jag undrar om fler har liknande problem, och om någon kommit på någon åtgärd som funkar?

J.L
2012-05-11, 11:38
Usch då, men så länge de inte käkar på plast & gummi så (hände min mormor på en en vecka gammal Hyundai).

Jag har hört något om något slags träslag, vars grenar man kan lägga runt bilen, kommer tyvärr inte ihåg vilket det var, google kanske vet?

Lillen
2012-05-11, 11:46
Katt brukar fungera =)

J.L
2012-05-11, 13:17
Katt brukar fungera =)

Kan få min ;-)

VWGolIV
2012-05-11, 20:04
Musfälla är enklast, så du blir av med dem.

Lägg ut den på kvällen, nån dag efter borde du ha fångst.

Peter-C
2012-05-11, 20:32
Till och med smådjur verkar föredra Volkswagen!

En kompis hade ett musbo i luftburken. Bilen började som han utryckte det ”gå illa”. Efter att ha vräkt inkräktarna och bytt filter gick den normalt igen.

Katt är bra!

/Peter

Kungen
2012-05-12, 02:08
Fick höra att det finns någon slags apparat som sänder ut ljudfrekvenser som vi människor inte kan höra, men som dock ger möss/råttor sprängande huvudvärk. Den ska tydligen vara ytterst effektiv på att driva bort dem, och kan kanske bara en idé att placera i garaget när andra lösningar inte fungerar?

Googlade lite snabbt och hittade denna:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/miljocenter/pressrelease/view/mota-bort-ovaelkomna-gnagare-med-hoegfrekvent-ljud-702536

Inte allt för dyrt verkar det som

BTW, när jag läste trådens rubrik så såg jag framför mig sju AIK-supportrar inklämda i en Golf ;)

pudas
2012-05-12, 09:00
Jag har provat liknande elektronisk mojäng och den var helt värdelös. Fällor är nog bra på att döda en mus, men det finns många möss i staden.....Katt är inte heller så bra då det är svårt att dressera dom till att bara jaga möss inne i carporten.

goliat_43
2012-05-17, 08:42
Det enklaste måste ju ändå bara vara att hålla rent ordentligt? Inga gnagare gillar ju att bli störda särkilt mycket.. Gör en "quick-relase" mod (om den inte redan har det) på motorkåpan så kan du ta av den och rensa upp lite oftare och enklare..

Typ dessa:
http://idparts.com/catalog/product_info.php?products_id=770

Lilla_Vargen
2012-05-17, 21:51
Har en garagegranne som har radion på över natten på normal volym, håller gnagarna borta.