handdator

Visa fullständig version : Bakrutetorkare går inte att stoppa



peomayo
2012-05-09, 08:15
Bytte torkarmotor bak på min Golv IV -02 pga att den gamlas vattenrör hade rostat ihop. När jag monterat den nya, började den intervalltorka så snart jag satte på tändningen. Det går inte att stänga av den. Vad skall man göra? Den repar fönstret om den håller på så här. Spolningen fungerar när man trycker ned torkarspaken och med de obligatoriska torkningarna, men sen fortsätter den oavbrutet med intervalltorkningen.

AndreasB
2012-05-09, 20:51
Till Per-Olov

Vill bara höra om du lyckats lösa torkarproblemet?
Jag har samma problem, men inte lyckats..

Henrik.M
2012-05-09, 21:28
Provat med att byta relä?

AndreasB
2012-05-10, 10:12
Bytte först motor, den hade skurit. Efter det så uppkom detta problem.

Provade byta relä =samma problem
Provade byta spak =samma problem

Rädd för att det är kabel/jordfel ngnstans, men vart ?

J.L
2012-05-10, 10:46
Skedde det i samband med bytet så är det väll då något blivit fel, kolla så alla kablar sitter rätt, den nya motorn kanske har anslutningarna på olika ställen?

peomayo
2012-05-10, 15:15
Jag kopplade in den gamla motorn som röret hade gått sönder i. Den fungerade utmärkt. Det betyder att det inte är något datafel vad jag förstår. Möjligen att kopplingen är annorlunda i motorn jag köpte från "Skruvat.se". Jag skall tala med dom om de fått några reklamationer.

peomayo
2012-05-10, 16:34
Talade med "Skruvat.se" De ville ta tillbaka torkaren så jag kommer att retunera den. De trodde att det var något fel på den. Får se när det kommer en ny om det är samma "fel". Den jag talade med kände inte till reklamationer på denna. Men medgav att om det fanns några procent skulle han inte känna till det.
Vi hörs när jag fått en ny.

pheijden
2012-05-12, 11:20
Hej.hade liknande problem på en golf kombi .då var det ett kabel brått
i den svarta genomföringen mellan tak o bakluckan..värt att kolla..mvh

AndreasB
2012-05-18, 23:18
Hej igen!

Jag har oxå köpt motor på skruvat.se
Har provat 2st, båda har samma fel. Så det blev reklamation av dom två. Köpte beg original på skroten, problem löst :)

Köp alltså inte torkarmotor till VW/Audi/Skoda/Seat på skruvat.se

peomayo
2012-05-24, 14:35
Hej igen!
Jag fick en ny torkarmotor från skruvat.se. Det är samma fel igen. Det blir nog skroten eller ny från WV för mig igen.

Så jag håller med. Torkarmotorer skall inte inköpas via skruvat.se. Sen kan man ju undra varför det ligger en spänning till torkarmotorn via tändnyckeln när inte kontakten är tillslagen.