handdator

Visa fullständig version : Skifta xenonlyktor Golf Mk6 mellan 2010 och 2012? LED DRL?



M1KE
2012-05-06, 23:47
Hallå!

Tänkte ge mig på att byta ut mina framlyktor på min Golf R från 2010.

Min idé är att montera dom nya från 2012 som har led inbyggt i lyktan.


Vill alltså montera dessa på min kärra.
2012

http://www.bold-sport.com/store/image/cache/data/headlight/golf-vi-headlight-drl-9-640x480.jpg

Har dessa idag...
2010

http://i105.photobucket.com/albums/m208/branman65/ea2a81a6.jpg


Frågan som följer är. Bilen jag ska byta med är inte en Golf R och har inte LED DRL nere i stötfångaren som min. Hur får man till DRL på den bilen? Vet någon om det är plug'n play eller om kontakterna skiljer åt?

Alla tips och råd är välkomna. För att ni inte ska spekulera och få massa ideer så är skiftet mellan morsans 2012 och min 2010. Så jag vill ju att det fungerar korrekt för henne oxå efter bytet.

M1KE
2012-05-10, 21:49
INGEN som har någon kunskap i ämnet?... Jag får väl helt enkelt köra "trial and error".... ;)

Cullberg
2012-05-10, 22:00
Skall du köra med dubbla DRL?

DPC
2012-05-10, 22:49
Jag tänkte precis samma sak. Golf R 2012 har inte heller led integrerat i lyktorna. Tyvärr vet jag inte hur det kommer att fungera varken på R eller den andra Golfen.

badkrukan
2012-05-12, 12:39
Jag skulle också vilja ha DRL som tänds automatiskt via någon slags dagsljussensor för att slippa "slita" på mina xenonljus. Enligt instruktionsboken kan jag aktivera DRL-ljuset genom några knapptryckningar så jag antar att det triggar igång någon utgång som borde dra ett relä, men var och om det sitter något sådant relä vet jag inte. Någon som har en idé?

Kingen
2012-05-12, 19:02
Jag skulle också vilja ha DRL som tänds automatiskt via någon slags dagsljussensor för att slippa "slita" på mina xenonljus. Enligt instruktionsboken kan jag aktivera DRL-ljuset genom några knapptryckningar så jag antar att det triggar igång någon utgång som borde dra ett relä, men var och om det sitter något sådant relä vet jag inte. Någon som har en idé?
Om du har vcds så kan du iaf aktivera så att dimljusen tänds instället för halvljusen på '0' läget, så slipper du köra runt med halvljusen påslagna på dagen m.m

M1KE
2012-05-15, 12:15
Skall du köra med dubbla DRL?

Ja, jag tänkte det, men fråga förblir ju, hur blir det på den andra bilen? Den får ju inga led och 2010 lyktorna har ju ingen inbyggd Led eller DRL. Då får man väl köra xenon hela tiden?

badkrukan
2012-05-15, 18:15
Ja, jag tänkte det, men fråga förblir ju, hur blir det på den andra bilen? Den får ju inga led och 2010 lyktorna har ju ingen inbyggd Led eller DRL. Då får man väl köra xenon hela tiden?

"Om du har vcds så kan du iaf aktivera så att dimljusen tänds instället för halvljusen på '0' läget, så slipper du köra runt med halvljusen påslagna på dagen m.m", fick jag som svar.

Crippep
2014-05-01, 22:24
Hallå!

Tänkte ge mig på att byta ut mina framlyktor på min Golf R från 2010.

Min idé är att montera dom nya från 2012 som har led inbyggt i lyktan.


Vill alltså montera dessa på min kärra.
2012

http://www.bold-sport.com/store/image/cache/data/headlight/golf-vi-headlight-drl-9-640x480.jpg

Har dessa idag...
2010

http://i105.photobucket.com/albums/m208/branman65/ea2a81a6.jpg


Frågan som följer är. Bilen jag ska byta med är inte en Golf R och har inte LED DRL nere i stötfångaren som min. Hur får man till DRL på den bilen? Vet någon om det är plug'n play eller om kontakterna skiljer åt?

Alla tips och råd är välkomna. För att ni inte ska spekulera och få massa ideer så är skiftet mellan morsans 2012 och min 2010. Så jag vill ju att det fungerar korrekt för henne oxå efter bytet.


Har samma planer för min gtd 2011, är det ens möjligt att göra detta så det funkar med ljussensorn? Då drl lyser ist för xenon m.m? Sen så ska ju ljussensorn tända o släcka instrument belysning m.m men jag märker då ingen skillnad, bara att jag inte kan tända helljus dagtid med brytare i auto läge läste även om heljusassistent i bilens instruktionsbok, hur vet man om man har det eller inte?

Crippep
2014-05-06, 17:54
Hittat lite info på nätet. På min bil kan jag skifta lampor ganska enkelt bara skruva dit dom med drl bygga två kablar på varje sida sedan koda med vagcom, om jag har en highline comfort styrbox. Annars får jag byta comfort boxen också, men eftersom jag har led bakljus kurvljus o xenon borde jag ja ha highline boxen i min bil bara veritions nummer överstiger 527 tror jag det va :-)

skickat från min gigantiska smartphone