handdator

Visa fullständig version : Framstolar golf 3



Exelon
2012-05-04, 18:00
Tänkte ge mej på att fixa stolen till pendlar bilen (golf 3 variant), för själva stolens glidplast är nog helslut då man kan röra hela stolen vilket börjar bli lite små jobbigt. Hur många glidplastbitar måste jag köpa 4?. Lika så har höj och sänk funktionen lämnt in, är det något man kan fixa utan någon större operation? tänkte även kolla ryggstödet då det verkar vara snett. Är nog ingen liten pjäs till förare som hade denna bil före mej.

Haugeman
2012-05-04, 18:40
Stolen har 3 fästpunkter i bilen. 1 glidpunkt mitt under fram och en på var sida bak. man lossar en liten bult/fästklips i framkant av främre fästet och 2 plastlock bak. sen är det bara att hålla in hantaget och skjuta stolen bakåt.

ang mekanismen inuti vet jag ej. där finns det säkert andra som kan svara.

Golf-power
2012-05-04, 19:10
Jag skulle rekomendera att köpa en stol på skroten brukar inte vara så dyra

Exelon
2012-05-04, 23:37
Stolen har 3 fästpunkter i bilen. 1 glidpunkt mitt under fram och en på var sida bak. man lossar en liten bult/fästklips i framkant av främre fästet och 2 plastlock bak. sen är det bara att hålla in hantaget och skjuta stolen bakåt.

ang mekanismen inuti vet jag ej. där finns det säkert andra som kan svara.

Ok då ska jag kolla hur dom där ser ut då det verkar finnas fler olika glid plastbitar.


Jag skulle rekomendera att köpa en stol på skroten brukar inte vara så dyra
Har även funderat på att göra så, men kommer ju att byta plasten hur som haver om jag antingen renoverar den jag har eller köper en beg. Är ju dumt om jag ändå ska ur med stolen och inte byta plasten. För stolen har ju varit med i snart 40tusen mil så det kanske börjar bli lite slut. :)

Haugeman
2012-05-05, 00:57
Så här ser stolen ut i min -95

Nr 12 glidstycke fram
Nr 13 vänster bak
Nr 14 Höger bak

http://i1120.photobucket.com/albums/l499/Haugeman/stegolfmk395-1.png

Exelon
2012-05-05, 02:27
Aha, då fattar jag hur dom menar, för det står inre/yttre på t.ex skruvat.se istället för höger/vänster. Tack för skissen då vet jag vad jag söker.