handdator

Visa fullständig version : Fjärrlås/Innerbelysnings problem



D4rkdemon
2012-05-04, 17:35
Hej!

Har en passat 1.8T -04 där fjärrlåset slutade att fungera rakt av en dag, Då detta hände så slutade även innerbelysningen att fungera då man öppnar dörren.. Har kollat dom säkringar som sitter på sidan av instrumentpanelen och ingen av dom är trasig.. Jag vet att det inte är själva fjärren som är trasig då jag testat med min andra + att det sitter nya batterier i båda.

Då mitt nuvarande garage är så pass litet så man nätt o jämt tar sig ur bilen när man parkerat så vill man inte börja riva i fel ända för att lösa problemet. Har fått tips om att det kan vara kablarna till fjärrmottagaren som spökar.

En kompis surra något om att dom brukar sitta under golvmattan på förarsidan, Stämmer det?

Finns det nån som varit med om liknande fel eller har nån lösning på problemet/felet så är jag tacksam för svar

Mvh Jimmy

Cullberg
2012-05-04, 17:36
Under golvmattan sitter komfortstyrdonet, det är mycket troligt att det är den som strular.

D4rkdemon
2012-05-04, 22:39
Okey. tack så mycke.

Viktor_F
2012-09-27, 12:48
Jag har nästan exakt samma problem:

Fjärrlåsningen lade av helt plötsligt - testade att byta batterierna i båda dosorna utan resultat.
Om man har kupebelysningen i "dörrautomatik" strular det: När jag vrider på tändningen dimmas det ner till noll för att sedan tändas med lägre intensitet. Om jag låser slocknar det först för att sedan tändas med samma svaga intensitet igen. Och ibland fungerar det som det ska.. Luktar glapp..

Hjälpte det att byta komfortstyrdonet? Eller hittade du några kablar som var av? Verkar kunna spöka lite.

/Viktor

larra
2012-09-27, 17:40
jag hade samma problem, då fjärrlåset, innerbelysningen och fönster hissarna sluta funka, då va det en säkring som hade gått så prova bytt sen fast den ser hel ut,

Viktor_F
2012-09-28, 11:25
Kan ju kolla säkringarna men i och med att det går att få ström till både elhissar och kupebelysning (är ju bara dörrautomatiken som strular) lär de ju vara ok. Jag misstänker glapp/ärg kring/i komfortstyrdonet men ville höra om det hade hjälpt för D4rkdeamon innan jag börjar riva i det.

/Viktor

Henrik.M
2012-09-28, 12:49
Känn på förarsidan under gummimattan om det är blött.
Ett vanligt fel är att komfortstyrdonet som sitter under golvmattan på förarsidan vattenfylls.

Skrivet från min äppelmobil...så stunta i ev stavfel.