handdator

Visa fullständig version : Vilken gps laptimer väljer man?



VWR18
2012-05-04, 10:57
Har bestämt mig för införskaffa mig laptimer till årets körningar för se om jag själv blir bättre samt om uppgraderingarna på bilen gör någo nytta.
Finns ju en hel del på markanden att välja på, tänkte höra vad ni har för erfarenheter.

Dessa har jag tittat närmare på:

Racelogics Performancebox ~4800kr
AIM Solo ~3300kr
Starz LT-Q6000 ~3800kr


Vilken hade ni valt och varför?

Hoppas på er vägledning och kloka ord:)

/Boris

Nogge
2012-05-04, 13:36
Om du har en smart-phone, har du funderat på att köpa en app som gör samma sak. Den kanske inte kan göra allt men med en extärn GPS kan man få riktigt fina spårval och noggranare tidtagning.

VWR18
2012-05-04, 15:12
Om du har en smart-phone, har du funderat på att köpa en app som gör samma sak. Den kanske inte kan göra allt men med en extärn GPS kan man få riktigt fina spårval och noggranare tidtagning.

Hade tänkt mig enhet ämnad för ändamålet.

Lillen
2012-05-04, 18:46
Performanceboxen är den enda jag sett hur den fungerar.
Den verkar enkal , bra och utan krångel.

Jag personligen kör GPS-logg i telefonen.
Fungerar tillfradsställande och nog så bra de få tillfällen per år man åker bana , isbana eller koner.
Då kör jag Trackmaster i min HTC , fungerar fint.

I gamla Nokia N95 körde jag Racechrono.

Sedan finns ju aLapRecorderHD som ju både filmar och loggar integrerat.
Många kör ju den och är nöjda.

M1KE
2012-05-06, 23:54
Jag rekommenderar Harrys Laptimer till iPhonen...

Ett exempel på hur den fungerar. Du spelar in med luren samtidigt som den loggar banan och hastighet, g-krafter m,m..

http://itunes.apple.com/us/app/harrys-laptimer/id307688598?mt=8


http://www.youtube.com/watch?v=oVAo5c2cG3s&feature=related

Raz
2012-05-07, 10:06
Jag kör med Performancebox. Den fungerar otroligt bra, inget strul alls. Enda jag köpt till är en extern GPS antenn som jag har på taket.

Jag valde performancebox för att den är väletablerad på marknaden och för att den har bra rykte.

golfhenke
2013-09-18, 15:24
Hej

Kör själv med aLapRecorder. Tyvärr har just denna app slutat uppdateras (och lite buggig ibland) men harrys laptimer finns numera även för android, och kommer snart med direkt videoinspelning enligt utvecklaren
Obd2 data över bluetooth uppdateras ungefär lika snabbt som diverse gps boxar dvs ca 5-20 ggr per sekund. Dessutom kan du med dessa appar välja till en extern bluetooth gps om man även vill det.

Så underskatta inte värdet av en liten app om du redan har än bättre smartphone :)

Lillen
2013-09-18, 22:27
Harrys för Andriod är väl knappast så bra änny.
Inte fullt utvecklad.

Race Chrono för Android är väl den jag personligen hoppas mest på!
Hade den till Nokialuren innan Andriod var aktuellt och den var överlägsen.

Lilla_Vargen
2013-09-19, 00:19
Såg RaceCrono på Android i helgen.
Mats från götet med sin kadett körde den.
Han hade dock tankat ner den dagen innan så han fipplade mest runt men fick den iaf registrera varvtiderna.

Personligfavorit är: aLapRecorder HD

Från mobila sektionen...