handdator

Visa fullständig version : Obd uttag golf 3 95



qwest
2012-04-29, 12:19
Tja Börjar bli lite less på att jag inte hittar mitt OBD uttag på bilen, är det någon som vet vart det kan/brukar sitta? har fått fel medelande på airbagen igen o är dax för bes snart igen så skulle behöva ha släkt lampan :) något tips?

VWGolIV
2012-04-29, 12:55
Om du har något så kolla sidan om askfatet efter en lucka som går att flytta åt sidan när askfatet är bortplockat.

Haugeman
2012-04-29, 13:11
Precis som Teddy säger. sitter till höger om askfatet under en lucka du skjuter i sidled efter att du tagig ur askfatet. kan vara lite bökigt att koppla på vissa system då det är en tidig OBD version. men jag har fått mitt att funka på diagnosmaskin efter lite test med att välja rätt version i menyn. Var först 1996 som OBD2 kom som standard.

Om du har riktigt otur kan du ha den gamla 2+2 pins OBD versionen med, då blir det lite bökigare.

http://golf3.cabby-info.com/images/electrical/Golf3OBDport.jpg

qwest
2012-04-29, 13:42
Sist jag satt o pillade lite o kollade på skiten så satt det något lock under ratten som det gör på saab och dom, fast måste nog varit full eller ngt då för nu hittar jag inte den där. ska kolla vid askoppen, någon som provat biltemas obd dator där? är en sån jag lånat...