handdator

Visa fullständig version : Golf GTI -00 dör utan förvarning



Ztyling
2012-04-25, 19:04
Det är så att min Golf GTI 1,8t -00 har börjat krångla lite grann. Har hänt ett par grejer nu som jag tror hör ihop på något sätt;

* Var inne i affären en snabbis och kom ut 5 minuter senare, då startar inte bilen - startmotorn går runt, men bilen vägrar starta. Efter 10 minuter ytterligare startar bilen precis som vanligt.
* Var ute och körde varpå bilen dog helt plötsligt, utan förvarning. Hade säkert kört i 20 minuter, så bilen var ju uppe i arbetstemperatur. Testade att vrida om nyckeln, men även den gången gick bara startmotorn runt utan att bilen startar. 15 minuter senare startar bilen.
* Skulle åka hem från jobbet, bilen har då stått i 9 timmar och det är lite fuktigt ute. Vrider på tändningen och då vill inte startmotorn gå runt. Allt lyser och sådär, samt att det klickar till när jag vrider nyckeln till startläget, men ingen reaktion från startmotorn. Testar ungefär 10 gånger fram och tillbaks med nyckeln och då helt plötsligt går den igång, precis som vanligt.

Allt inom loppet av två veckor.

I samtliga fall lyssnade jag på bränslepumpen och den var vid liv. Är detta någonting ni har varit med om innan?

Har hört vissa säga vevaxelgivare, men då borde väl motorn gå runt åtminstone?

Det hade varit grymt om någon hade ett tips på vad det kan vara. :)

Cullberg
2012-04-25, 19:59
Har du haft möjlighet att kolla felkoder?

Ztyling
2012-04-25, 21:21
Har du haft möjlighet att kolla felkoder?
Nej, tyvärr. Men borde det inte lysa en motorlampa eller liknande om det finns en felkod? :)