handdator

Visa fullständig version : Spakställ Golf 2 -91



Roadrush
2012-04-24, 22:35
Tjenare. Det är så att jag nyligen petat i nya bussningar till växelförare etc, och nu har jag ett bekymmer.. Har skruvat och skruvat undertill för att justera in växlarna, inte fått i backen en enda gång.. Så jag tog mig en titt i kupén och nedanför växelspaken så pekade en liten plastkrok ut mot passagerarsidan, mot förarsidan sitter en plastbit som ser ut att vara formad så att denna lilla kroken ska lägga sig in i hacket när man lägger i backen. Jag har inte haft isär spaken och dess delar (bara tagit ut det underifrån) så jag blir lite förvirrad hur denna plastbiten kunnat snurra 180 grader? Ska denna plastkroken kunna glida in i hacket i spakställets vägg mot förarsidan? eller är det bara jag som är snurrig :)

Hur ska jag göra för att kunna snurra tillbaks denna biten, den verkade sitta :)

Tyckte det såg lite konstigt ut eftersom spaken borde kunna gå lite mer åt höger än vad den gör med plastkroken som tar i väggen.

Hoppas ni förstod vad jag menar, skulle verkligen behöva lite tips!

Tack på förhand!

Janne.M
2012-04-25, 00:06
Plastkroken skall kunna glida in under plastskenan till vänster, ja!

Har du snurrat spaken 180 grader?

Henrik.M
2012-04-25, 00:14
Den sitter dessutom nitad på spaken , så antingen måste den ha gått sönder eller så är spaken snurrad 180 grader.

Roadrush
2012-04-25, 02:07
Tack ska ni ha, jag ska ta och plocka ner skiten imorgon igen och se om jag kan rätta till det lätt och smidigt :)

Tänkte passa på att fråga er innan jag åker till garaget.. Är det möjligt att snurra spaken inifrån kupén utan att ta ut hela spakstället igen, typ lossa de 2 m8 eller vad det nu är?

Mvh