handdator

Visa fullständig version : Vw golf gti turbo 99 strul



driver_85
2012-04-21, 09:34
Hej jag tänkte höra lite om ni ha några ideer vad mina små problem kan vara med bilen.

Jag köpte den för mer 1 månad sen efter typ två veckor började bromssystems lampan lysa fyllde då på mer bromsvätska men nivån sjönk efter 2 veckor fick jag fylla på igen och nu är de så igen. jag ha kollat bland slangar runt bromsarna och de läcker inget där. den ska in nu på tisdag till verkstaden och fixas.

men jag upptäckte ett väldigt konstigt fel för ett tag sen. när jag hade gasat på rätt bra för att se lite vad den laddar så började han blurra typ strypa sig och detta hände bara när jag gasade på samt att den helt plötsligt kund dö efter ett tag. så jag tänkte kan de vara tändstiften. dom bytte jag för dom såg inte roliga ut och det gick bra ett tag men detta återkom och blev ryckigt samt att den blurrade och dog. att tilläga efter att den dör så luktade riktigt illa i cupen.

Men nu verka det ha försvunnit men igår upptäckte jag en rätt oroväckande sak att de kom mycket rök ur avgasröret när jag skulle backa in bilen och de slog mig att en mardröm skulle visa sig sann troligen topplockspackningen som ha gått eller att turbon börja ge sig=( jag och min för ska kolla på detta idag men det känns sjukt surt. kan tillägga att bilen gick normalt hela tiden när röken kom. jag hoppas på att det inte är något allvarligt men de såg inte ljust ut .

Den är även chiptrimmad steg 2 chip vet jag ej

Cullberg
2012-04-21, 09:49
Ger bilen några felkoder?
Är det öppet filter?
Vad är det för chip?

driver_85
2012-04-21, 09:55
Vi skulle göra en felkodsläsning förra helgen men felkosläsaren ville inte få kontakt med bilen. det är ett K-N slutet filter. Chip vet jag ej ha kollat igenom alla pappaer men just det kan jag ej hitta.

Cullberg
2012-04-21, 10:01
Kan vara bra att se om den ger några felkoder, då blir det enklare att fortsätta felsöka. På vilket sätt luktar det illa?

driver_85
2012-04-21, 10:57
Det lukta typ bränt fast konstigt bränt efter att jag ha dragit på. sen gå fläktarna igång till kyliningen så fort jag starta den vet inte om de ska vara så. Bilen ska till en verkstad på tisdag och där ska dom felsöka den och även fixa bromsarna bak som måste fixas.

Lasse62
2012-04-21, 12:40
Försvinner det bromsvätska trots att du inte ser några droppar eller pölar kan det vara så enkelt att slavcylindern till kopplingen har gett sig

driver_85
2012-04-22, 09:15
vi tror att det kan vara slavcylidern med. kollade upp det där med röken och nu tror jag att de kan vara så att bilen få för mycket soppa och att de blir så av de. bilen ska in på tosdag till verkstaden för att få sig en titt. så få vi se vad dom säger. hoppas på de bästa . skönt att man kan skriva här och få snabba svar och bra svar =)

Marcusk
2012-04-22, 11:09
Det kan också vara bromsslangarna bak som läcker bromsvätska, det är vanligt på golf mk4.

Jag hade precis så på min. Dessa byttes och sedan var problemet borta.

driver_85
2012-04-22, 12:09
Jag kollade det och de verka inte läcka något där men vi få se vad verkstaden hittar då jag själv inte hitta.