handdator

Visa fullständig version : Golf 3 gti 93 tändningsproblem



Berra89
2012-04-14, 04:33
Hallå, Jag har en golf 3 gti 93a som börja gå på 2 cylindrar när den är varm och i bland på en cylinder bara. Det jag har bytt är tändspole,tändkablar,tändstift,hallgivare,fördelar lock,rotor och knacksensor. någon där ute som kan hjälpa mig eller som har haft samma problem ? Tack på förhand!

Konigshoven
2012-04-14, 12:46
Gör ett komptest. När motorer har gått länge på dålig olja så kan kolvringar och cylinderväggorna slitas onormalt och inte vara täta längre när motorn blir varm = dålig komp = ingen antändning

Berra89
2012-04-14, 16:00
Gör ett komptest. När motorer har gått länge på dålig olja så kan kolvringar och cylinderväggorna slitas onormalt och inte vara täta längre när motorn blir varm = dålig komp = ingen antändning

om kolvringarna hade varit dåliga och om det hade varit repor i cylindervägarna hade jag väl tappat olje tryck också ? det hade ju kommit in olja till ventilerna och tändstiften då också, men jag tappar inget oljetryck.

Konigshoven
2012-04-14, 19:09
Behöver inte blir så

Berra89
2012-04-14, 19:42
komp har jag, lite under 9 när den går som den ska när den är kall och lite över 9 när den är varm och inte går. börjar fundera på om det är lamdan ?