handdator

Visa fullständig version : Passform Klokkerholm o.l?



Greenis
2012-04-08, 14:02
Funderar på nya skärmar till min mk1 men har hört både bra och dåligt om Klokkerholm o.l är det någon här inne som har provat?

Janne.M
2012-04-08, 17:04
Får se har en sån hemma till min mk2 som ska provmonteras och valsas innan lack, men vet inte hur den sitter förrän till veckan

Greenis
2012-04-08, 18:32
Det hade varit fint med en liten rapport. Jag skall inte byta den førsta månaden ændå.
Men det skadar ju aldrig att veta om man skall satsa på bættre beg eller nya.

VR6_Linus
2012-04-10, 10:42
Har bytt en del på min Golf 1 och det beror hur kinkig man är, men det är långt ifrån original kvalité.
Några exempel:
Skärmkant, är inte helt "rund" blev lite större än original
Inre och yttre skärmkant passar inte direkt ihop utan inre måste anpassas ihop.
Tröskel, inte samma radie där den är plåten är pressad, inte samma längd på "insteget"
Tankplåt, inte samma djup eller radie på spåret där sidolisterna är monterade

Detta är vad jag uppmärksammat hittills :)

Greenis
2012-04-10, 11:36
Det låter inget vidare. Tror nog att jag skall se efter bättre beg. isåfall. Men hur är det med cab skärmarna?
Om dom passar så borde det ju vara enklare att hitta några som är i bra skick.

Janne.M
2012-04-10, 16:45
Den mesta skiten jag hört om klockerholm gäller deras delar till mk1, har dom kassa pressverktyg till just dem eller gäller det alla?

VR6_Linus
2012-04-12, 12:46
Har ingen erfarenhet av cab plåt.

Känner en plåtslagare och har säger ungefär detsamma om det mesta i deras sortiment..
Det är ju just ekonomi plåt inte original. Jag säger inte att man inte ska köpa men det är inte i original kvalité.

Greenis
2012-04-21, 11:17
Hur har det gått Janne.m?
Det lutar mot att jag köper beg. men det kan ju vara fint för andra ev. mig i framtiden att veta passform på mk 2.

Janne.M
2012-04-21, 14:59
Det var inte klockerholm jag fick trots att vi kikade i deras katalog. Tror det var någe "rhino...." och den kändes stadigare än billog skit. Fick massera den lätt där den ligger an mot huvgångjärnet och sen böja lite i infäst ingen mot förren men annars var det bra, speciellt för dom pengarna.