handdator

Visa fullständig version : Carguard T70C



Goffe4:a
2012-04-06, 10:18
Ok tänkte bara höra om det är nån som kan tänkas veta vad som kan va vajsing med mitt larm. Då jag håller på att bli fullständigt galen på skiten! Har ägt bilen i ca 10mån och larmet har aldrig någonsin strulat under den tiden tills för en vecka sen då jag vart väckt av att larmet gick runt kl 03.00 på morgonen iomed att det aldrig har hoppat igång tidigare så va ju självklart min första tanke att larmet gjorde vad larmet är byggt för att göra dvs vara ägaren att nån klåfingrig sak som inte äger bilen har fått upp intresse för den.


Flög upp ur sängen som vet inte vad kasta på mig kläderna och löpte ner till bilen helt yr vaken :D kommer ner och ser att inte den minst åverkan är gjord på bilen stänger av larmet och synar bilen grudligt inga pajja rutor inga brutna lås eller liknade blir då lite fundersam och tänker fan detta va ju wierd. Ja ja tänker jag skitsamma aktiverar om larmet och går upp för att lägga mig igen. Tror jag helt ärligt hinner att ligga 10min i sängen innan det börjar tjuta igen VA FAN! va första tanken upp igen löpa ner igen kolla igen men ser inget som är konstigt.



Och det känndes ju så där när larmet drar igång 2 gånger kl 3 på morgonen man blir ju inte direkt poppis hos grannarna. Hur som haver så har nu larmet hållt på så här i ca en vecka båda dag tid som natte tid och jag blir tokig på skiten snart. Det som jag dock har märkt hjälper är att om man sätter sig och kör en sväng med bilen så går det ganska så mycket längre tid mellan varven tills det att larmet bestämmer sig för att hoppa igång så min tanke börjar ju luta åt ett kasst batteri eller vad tror panelen nån som har vart med om liknade? Larmet installerades i bilen 04 av BRL.

mvh

Henrik.M
2012-04-06, 10:33
Åt till någon med utrustning för att avläsa larminne på T70C.
Då får du svar på vad den larmar på.

Znubbis
2012-04-06, 13:08
Den har en USB port har jag för mig, kan man ladda ner nått program själv och kolla detta?

Jag är lite nyfiken då jag skälv funderar på detta larm.

Henrik.M
2012-04-06, 13:58
Den har en USB port har jag för mig, kan man ladda ner nått program själv och kolla detta?

Jag är lite nyfiken då jag skälv funderar på detta larm.

T70C har inte usb port den har kontakt handskar.
Larmet du tänker på är DEFA DVS 90 som är efterföljaren till CGT70
Defa köpte upp CSD Cargard AB för ett antal år sedan och sålde tills för nyligt Cargard T70C , men med lansering av Defa DVS90 lades tillverkningen av CG T70C ner.

Jobbar med både Defa och CG larm.

Goffe4:a
2012-04-06, 17:17
T70C har inte usb port den har kontakt handskar.
Larmet du tänker på är DEFA DVS 90 som är efterföljaren till CGT70
Defa köpte upp CSD Cargard AB för ett antal år sedan och sålde tills för nyligt Cargard T70C , men med lansering av Defa DVS90 lades tillverkningen av CG T70C ner.

Jobbar med både Defa och CG larm.

Så du jobbar med detta larm? Då kanske du har nån susning om vad larmet indikerar på om både A och B dioderna blinkar synkat efter att larmet har löst ut. Försökte nämligen att kika lite i manualen men hittar inget som beskriver vad larmet indikerar på för fel när dom båda blinkar synkat bara massa andra indikationer om bara en börjar blinka och den andra lyser med ett fast sken eller om dom börjar lysa under färd osv. Testade även att googla lite men hittade verkligen nada om det.


mvh

Znubbis
2012-04-06, 19:32
T70C har inte usb port den har kontakt handskar.
Larmet du tänker på är DEFA DVS 90 som är efterföljaren till CGT70
Defa köpte upp CSD Cargard AB för ett antal år sedan och sålde tills för nyligt Cargard T70C , men med lansering av Defa DVS90 lades tillverkningen av CG T70C ner.

Jobbar med både Defa och CG larm.

Du har så rätt, jag som läst om dem båda för mycket och blandade ihop modellnamnen, men DEFA larmet kan man läsa av loggen själv på denna med rätt program?

Henrik.M
2012-04-06, 23:10
Så du jobbar med detta larm? Då kanske du har nån susning om vad larmet indikerar på om både A och B dioderna blinkar synkat efter att larmet har löst ut. Försökte nämligen att kika lite i manualen men hittar inget som beskriver vad larmet indikerar på för fel när dom båda blinkar synkat bara massa andra indikationer om bara en börjar blinka och den andra lyser med ett fast sken eller om dom börjar lysa under färd osv. Testade även att googla lite men hittade verkligen nada om det.

Trasig slinga om jag inte minns fel.
Testa om innerbelysningen tänds och släcks som den ska när du öppnar/stänger alla dörrar & om larmet reagerar på detta.
Den ska tända ena lampan på larmet när dörr öppnas och tänsning vrids på samt släcka lampan när dörr stängs med tändning på , gäller även huv och bagage.
Ett tidigt problem föv med T70C var att statuspanelen larmade för glaskross titt som tätt.

Kolla om du hittar något här : http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html


Du har så rätt, jag som läst om dem båda för mycket och blandade ihop modellnamnen, men DEFA larmet kan man läsa av loggen själv på denna med rätt program?

Ja.