handdator

Visa fullständig version : i/ur koppling batteri, larm , kodade nycklar, stereobyte ? Octavia 04



JettaSport
2012-04-05, 20:12
Som nån sett innan i forumet så har jag nu en octavia 04.

I mina gamla bilar händer inget då man kopplar i eller ur stereos.

Nu måste jag fråga er om man kan koppla loss iso-kablagen till stereon utan att sätta nåt larm eller startspärr ur funktion plötsligt?

Ska köpa mig en haynes men har den inte än. Nån mer bra bilhandboktips förutom haynesen?

Cullberg
2012-04-05, 23:43
Det skall inte vara några konstigheter att släppa på strömmen...

JettaSport
2012-04-06, 11:40
okej, ja, jag bläddrade igenom handboken (är ju inte var att behöva ta till den, men kom på att det kunde stå nåt i den) och såg inget speciellt som du säger om att nånting annat än trippmätaren typ nollställs.

Bra, då kör jag på det!
Tack Cullberg.

JettaSport
2012-04-10, 18:57
Jodå, det var som vanligt att byta stereo :)
Förutom att man denna gång kunde köra med ISO-kablage för första gången hittils tror jag... smidigt...

Cullberg
2012-04-10, 19:31
Smidigt, blev det bra ljud då?

VWGolIV
2012-04-13, 09:19
Aldrig kul o komma till en bil där någon annan klippt av isokablarna som var i bilen. Helt värdelöst o lödda om alla.

Men hoppas du fick bra ljud med bytet.

Lillen
2012-04-13, 21:02
Grattis Mårten får jag väl säga och hoppas du ett bekymmersfritt Sko(lå)daägande =)

Vad för motor blev det?

JettaSport
2012-06-06, 22:43
lessen att jag inte sett o svarat; ja ljudet blev nog bra, är inte bortskämd med "bra" ljud, men dåligt låter det inte iaf. Satte i den gamla keenwoodstereon

Lillen; det blev 1,6:an :) Den går bra. Ska lägga en tråd efter att ha sökt lite på octavia-svårt att tajma kopling och gas vid start på 1:ans växel.
Är lite skum gas-response känner jag, de e de enda jobbiga :s