handdator

Visa fullständig version : Jag som trodde jag var lite händig...



SaHa
2007-07-30, 20:34
Hallå där.Har förlorat många många timmar i försöket att byta låskistan vänster bak utan resultat,det ser helt hopplöst ut och mycket besviken på mig själv eftersom jag trodde att jag är lite händig på passaten efter att har bytt själv:kamrem,stötdämpare,alla länkarmar ,brommsskivor,koppling,främre låskistor och mm. i passaten och A4 men nu är det tvärt stop.Som jag sa jag har bytt låskistan fram i Passaten och i A4 och det tag mig 20-30 min,men den bakre låskistan i passaten hur f.. tar man bort fönstret (rutan) från hissanordningen.Det är en rund vit plast plug som håller rutan på plats i hissen,jag undrar om den plastbiten går rakt genom rutan är det hål i rutan hur delar man rutan från hissen kan någon beskriva till mig.Har försökt att dra hella anordningen komplett med fönster,hiss,låskista utan att lyckas.
Vill påminna att jag har låsat låskistanns 2st skruvar och handtagen från dörren och har haynes handbok i handen.
Tacksam för all hjälp.
MVH Saha
Passat 1,8T 99

Henrik.M
2007-07-30, 21:17
Pluggen går rakt ignom rutan och slås försiktigt så den går genom rutan , sen är rutan bara att dra rakt uppåt.

Plastpluggen som du slår lös får du sedan lokalisera inne i dörren , och montera fast på angiven plast på rutan igen. (görs innan du monterar tillbaka rutan i hissen)

När du monterar rutan trycker du bara ner den till du hör att expanderpluggen (plastmojängen i rutan) klickar i hissen.

SaHa
2007-07-30, 22:13
Pluggen går rakt ignom rutan och slås försiktigt så den går genom rutan , sen är rutan bara att dra rakt uppåt.

Plastpluggen som du slår lös får du sedan lokalisera inne i dörren , och montera fast på angiven plast på rutan igen. (görs innan du monterar tillbaka rutan i hissen)

När du monterar rutan trycker du bara ner den till du hör att expanderpluggen (plastmojängen i rutan) klickar i hissen.

Ok det gick bra.En stor tack till Henrik det var så enkelt.
Tack igen Henrik.

Mvh Saha

Henrik.M
2007-07-30, 23:06
Bra att det löste sig. =)