handdator

Visa fullständig version : Reservdels-hemsida som har skrattretande låga priser!



G60 V-spec
2012-03-19, 00:25
http://www.mister-auto.se/sv/

Ta en titt och kommentera gärna!


Mvh Vlado

magnusT
2012-03-19, 17:16
Har kollat och jämfört med andra reservdelsfirmor i sverige. Och det skiljer rätt mycket.
Då har jag kollat så att det är exakt samma grejer dom säljer.
Någon som beställt från dom?

VWGolIV
2012-03-19, 22:52
Inte provat o beställa.

Men skall försöka göra det denna månaden och göra nån liten beställning och se vad som sker.

G60 V-spec
2012-03-20, 03:01
Blackfox här på forumet körde iväg en beställning igår. Så vi får se hur det blir.

Min granne tipsa mig om denna hemsida. Fick sina grejer 3 dagar efter beställningen. Låter ganska schyst tycker jag.

VWGolIV
2012-03-20, 09:23
Låter kanon.

Polaren köpte ett feltema hjullager och för samma pris kunde han fått ett skf lager.
Stor skillnad på kvalite då.. =)

Lillen
2012-03-20, 21:19
Låter kanon.

Polaren köpte ett feltema hjullager och för samma pris kunde han fått ett skf lager.
Stor skillnad på kvalite då.. =)

SKF gör olika kvalliteter beroende på beställare.
Dessutom ska man inte vara så säker på att nån av dessa kvalliteter inte kan komma i biltemas kartonger.

VWGolIV
2012-03-20, 21:51
Fast fram till dagens datum så har inte biltemas hjullager varit någon bra idé att använda.

Iallafall så har alla jag köpt varit skit. Jag har även monterat och dragit rätt efter alla konstens regler och även bytt ut trummor osv.
Men i framtiden så kanske dom byter till bättre kvalité, sen kanske andra har haft mer tur men det är väl så med biltemas sortiment.

Dock köper jag hellre ett äkta Skf om det är samma pris som biltemas.

Lillen
2012-03-20, 22:06
Så klart att man köper märkes OM de är samma pris.
Jag har väl inte haft några större problem med biltema.
Framhjullager har jag inte bytt men bak har jag köpt ganska ofta och även kört på banan med.

VWGolIV
2012-03-20, 22:14
Då har du haft bättre tur än vad jag har.

Men om jag betygsätter biltema vs orginal osv så får biltema 8/10 rattar av mig. Jag köper det mesta på biltema och jag är som sagt mycket nöjd.

P-plats.se
2012-03-21, 22:51
Nu är det ju inte att handla saker som brukar vara problem...
Problemen på varorna och man ska reklamera.
När man först kollar på hemsidan till det aktuella företaget så blev i alla fall jag lite tveksam MEN det verkar ju finnas ett Svenskt bolag och förutatt att det är av det bolaget man handlar av så har man ju samma skydd som hos "vanliga" Svenska bolag.
Det är bra med lite konkurans så grossisterna lär sig att man inte kan tjäna hur mycket som helst.

G60 V-spec
2012-03-22, 23:02
Micke (Blackfox) fick sina delar idag. Snabbt o säkert kan jag konstatera. Och bäst av allt....Märkes delar till en struntsumma!

Sweeper
2012-03-22, 23:24
En sachs främre stötdämpare som kostar 1080kr på autoexperten kostar 624kr där, låter billigt o bra :)

G60 V-spec
2012-03-22, 23:49
När Blackfox följde försändelsen såg han att dom skickade från Frankrike.....Intressant med tanke på att Tyskarna brukar vara billigare annars...

Mulder-_-
2012-04-01, 14:37
Skulle lägga en beställning idag, bra pris på bosch torkarblad.
När man kommer betalningssteget tog jag banköverföring i tron att man då väljer sin bank och gör en enkel överföring.
Inte alls, man får en massa info om till vilken bank, iban, konto nr, OCR osv som ska sätta över pengarna...riktigt omständigt.

Dock kunde man avbryta/cancellara sin beställning direkt via sidan.

Gjorde en ny och skulle betala med Visa-kortet istället...då kommer man till en sida där
texten ligger över inmatningsfälten och även omlott så man ser knappt vad det står.
Ser allmänt dåligt ut & oseriöst ut - Inga som helst loggor om säker betalning eller liknanade.

Nä, det kändes inte särskilt bra med betalningsbiten så det blev ingen beställning för min del..
Synd på övrigt bra sida.
Läste om mister-auto på den här sidan också.
http://forum.clubrenaultsverige.com/viewtopic.php?f=16&t=13341

Lasse62
2012-04-01, 18:11
Tror det med betalningssidan beror på vilken webbläsare man använder, jag bytte dator när jag fick samma problem och då funkade det.

Beställde multiribbrem till en ABV motor, oljefilter till samma och till en 24v Vr6:a, gick på totalt 600 spänn inkl frakt, Continental ribbrem och Boschfilter.
leverans på 48 timmar med bud hem till dörren.

bmptsi
2012-04-01, 23:41
Hm, hur säker kan man vara på att det verkligen är märkesdelar och inte pirat? Ingen av er som såg ett program i vintras om bla piratdelar till bilar. De såg ut och var märkta precis som orginalet men vid test höll de inte ens i närheten av orginalet. Bla bromsar testades i programmet. Och de slog sej och sprack efter en normal testrunda. Ja de hann inte ens göra färdigt testet... Det var visst en enormt stor marknad i bla Frankrike, Turkiet. Det behöver givetvis inte vara så här, men jag blir allt lite skeptisk när något är allt för billigt.

Mulder-_-
2012-04-02, 00:28
Hm, hur säker kan man vara på att det verkligen är märkesdelar och inte pirat? Ingen av er som såg ett program i vintras om bla piratdelar till bilar. De såg ut och var märkta precis som orginalet men vid test höll de inte ens i närheten av orginalet. Bla bromsar testades i programmet. Och de slog sej och sprack efter en normal testrunda. Ja de hann inte ens göra färdigt testet... Det var visst en enormt stor marknad i bla Frankrike, Turkiet. Det behöver givetvis inte vara så här, men jag blir allt lite skeptisk när något är allt för billigt.

Jag såg programmet du pratar om, och jag blir också misstänksam när något är lite för billigt.
Som du sa, Frankrike och Turkiet var tydligen stora marknader för piratdelar.
Vanliga återförsäljare lär knappast ha så bra marginal ett den här sidan kan ha 40-50% billigare för samma orginaldelar.

Något verkar tyvärr lite lurt här... är min åsikt iaf.
sen att betalsidan inte fixar Win7 och IE8 , lär väl inte var alltför ovanlig kombo lr?

Lasse62
2012-04-02, 00:39
Det var ju min tanke också så därför beställde jag för att jämföra med delar köpta på VAG, Meca o Mekonomen.
Och priserna ska man inte jämföra med svenska försäljare utan med dem i mellaneuropa, ungefär som att en färgburk till VAG kostar dubbelt så mkt i Sverige som hos VW åf i Hamburg inkl frakten.
Ber jag handlaren i Hamburg skicka en burk har jag den på högst två dagar, genom Svenska VAG tar det minst 1 vecka, gärna 2 om det är en färg som inte finns i på Sverigelagret, och detta till det dubbla priset.

Men till delarna jag beställde... Multiribbremmen har identisk banderoll, är identiskt märkt på remmen som den som är köpt här hemma.
Oljefiltrerna likaså, enda skillnaden är att kartongerna inte är avsedda för den Nordiska marknaden utan för mellan o sydeuropa i övrigt både ser o känns delarna precis lika som dem jag handlar här hemma.

Att det skulle förekomma någon utbredd falsifisering av dylika delar typ som med dyra märkesjackor och skor med identiska märkningar och kartonger håller jag för mindre sannolikt, inte på sådana delar, och iaf kunde lika gärna de svenska åf sälja dessa.....

Sedan finns det ju dyrare delar typ lampor där det finns falsfikat i omlopp.

Sweeper
2012-04-02, 02:20
Vad heter programmet ni pratar om?

TheDeadDorkster
2012-04-02, 07:49
Inte är priserna så extremt låga hos denna firma. varken lägre eller högre än märkespriserna på eBay.de och co.uk.

På webbsidan står det klart och tydligt att det är en fransk reservdelsfirma som säljer bildelar inom Europa. Det enda man måste tänka på som svensk kund är att du i vissa fall kan behöva delar anpassade till nordiskt klimat (detta gäller näthandel överlag).

VWGolIV
2012-04-02, 10:02
En firma som bara kör näthandel kan alltid hålla lägre priser än en fysisk butik.

Så att kunna hålla 40-50 % billigare priser är ju inget större problem, visst att dom kanske får mindre % i vinst, men firman kanske säljer 4 gånger så mycket jämfört med en fysisk butik.

Så dom tjänar ju ändå gott om pengar i slutändan.

Lasse62
2012-04-02, 10:42
Inte är priserna så extremt låga hos denna firma. varken lägre eller högre än märkespriserna på eBay.de och co.uk.

På webbsidan står det klart och tydligt att det är en fransk reservdelsfirma som säljer bildelar inom Europa. Det enda man måste tänka på som svensk kund är att du i vissa fall kan behöva delar anpassade till nordiskt klimat (detta gäller näthandel överlag).

Nä det är lite som jag skrev att man inte ska jämföra priserna med svenska försäljare.
Fördelen med att köpa så här förutom priset är leveranstiden och att man får prylarna hem direkt och slipper ödsla bensin till någon utlämningsställe eller butik

Andersson Racing
2012-07-03, 14:49
Har nu gjort en beställning till min mk3 16v, skivor och belägg fram (Brembo samt TRW). Mekonomen skulle ha 2 600 kr för motsvarande som jag betalade drygt 1 200 kr för. Frakten går på 1 kr. Betalningen över nätet verkar ha fungerat perfekt hittills.

Jag återkommer om och när jag fått grejerna. Intressant att se om jag hinner få sakerna innan fredag?!

Än så länge känns allt positivt så tack för tipset!

Haugeman
2012-07-03, 15:49
Jag köpte samma skivor till min mk3a där. Original brembo 2för samma pris som mekonomen skulle ha för en. Tog knappt en vecka hem till mig. Jag kikar på nya kompletta skf driv axlar till min nu 3300 för bägge sidor färdiga med knutar yttre och inner.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

a128
2012-07-03, 17:43
Har köpt där med gott resultat

1 par bromskivor, fyllde på med lite småtjaffs för frakt 1 kr
bla. torkarblad valeo till biltemapris
förpackningarna till torkarbladen var transportskadad men själva bladen var hela och rena

hemkört till dörren

annars har teiledirekt.de fungerat för mig

Mk1
2012-07-03, 20:35
Jag beställde en kamremssats till passaten därifrån för att par veckor sedan. Kostade 1575:- för en sats med rem, stödrulle, spännrulle och vattenpump. Det var Contitech grejer. Var precis likadana märkningar på originalremmen som suttit på från fabriken.Meko och liknande firmor i stan ville ha en tusing till för samma grejer. Med montering skulle kalaset gått på 7-8000:-. Monterade själv och smålog hela dagen över timpenningen jag hade... Passade på och köpte en VCDS kabel för pengarna jag sparat.
Passade även på att beställa torkare och oljefilter när jag ändå höll på, som var snuskigt billiga. Det var Bosch grejer.
Jag hade då inga problem med betalningen.

hutte
2012-07-03, 21:14
Tjena. Har också beställt grejer där ifrån Hjullager Bak fick 2 st för samma pris som ett här hemma. Hade lite problem med frakten pga att dom "glömnde" skicka grejerna. men efter ett mail som ja fick svar efter någon timme så var paketet på väg från Frankrike. Roliga var att det var samma märke på lagerna som satt på bilen som ja fick hem.=) Hade inga problem med betalningen körde över visa och e kort..

jeho64
2012-07-04, 01:40
Hej. Har testat att beställa en sats med 2 Bosch bromsskivor fram till en audi a4 för 1031 kr med frakt. Beställde dom den 10/6 och fick en skiva den 20/6. Ringde dom den 25/5, men det var lång telefonkö så jag skickade ett meddelande istället att jag bara fått en skiva istället för 2. Fick svar den 26/5 och fick komplettera mitt meddelande att paketet var oskadat osv. och att dom bara packat en skiva. Den 28/6 hade jag fortfarande inte fått svar, så då ringde jag och fick tag på en engelsktalande tjej och förklarade att jag bara fått en skiva istället för 2. Hon lovade fixa en till och min orderstatus uppdaterades nästan meddetsamma. Igår den 3/7 fick jag meddelande om att ordern behandlats... Har inte fått något trackingnr. än. Med tanke på hur lång tid det tog förra gången tror jag inte att jag får paketet denna vecka. Fedex verkar inte vara dom mest effektiva transportörerna. Uppdaterar när det kommer.

Mvh Jerker

Janne.M
2012-07-04, 07:25
Det är sällan fedex som är slöa, däremot kommer det vara problem med deras tracking system i Sverige i sommar då de gjort om sina streckkoder utan att systemet pallar det fullt ut.

jeho64
2012-07-04, 10:12
Hej.

På hemsidan står det att transportbolaget har 48-72 timmar på sig. Det missades rejält.
Har kopierat in trackingen på paketet.

Jun 20, 2012 11:16 AM Levererat FIGEHOLM SE
Jun 19, 2012 9:05 AM I FedEx-fordon för leverans CARGO CITY SE
Jun 19, 2012 9:05 AM På lokalt FedEx-kontor CARGO CITY SE
Jun 18, 2012 10:00 PM På lokalt FedEx-kontor CARGO CITY SE
Jun 18, 2012 12:29 PM Under transport STOCKHOLM-ARLANDA SE Överlämnad till behörig agent för slutleverans
Jun 16, 2012 1:20 PM På lokalt FedEx-kontor STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jun 15, 2012 12:26 PM Vid destinationens sorteringsanläggning STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jun 14, 2012 12:26 AM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jun 13, 2012 8:38 PM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jun 13, 2012 6:54 PMAnlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jun 13, 2012 3:45 AM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jun 12, 2012 8:19 PM Under transport CORBAS FR
Jun 12, 2012 8:19 PM Lämnat FedEx huvudanläggning CORBAS FR
Jun 12, 2012 6:03 PM På lokalt FedEx-konto rPARIS FR
Jun 12, 2012 5:06 PM Upphämtad CORBAS FR Försändelse mottagen efter FedEx spärrtid
Jun 12, 2012 6:29 AM Försändelseinformation har skickats till FedEx

Mvh Jerker

jeho64
2012-07-05, 01:50
Fick besked idag att paketet skickats, denna gång med UPS. Planerad leverans 10/7... Lite mer än 72 timmar eller hur?

Mvh Jerker

Andersson Racing
2012-07-05, 08:59
Jag återkommer om och när jag fått grejerna. Intressant att se om jag hinner få sakerna innan fredag?!



FEDEX säger på sin sida att paketet ska anlända den 11 juli. De håller inte tiden isf men jag har inga problem med att vänta i detta fallet. Kan ta ett annat exempel då det kan vara värt att betala mer för reservdelen. Åkte in till min lokale mekare i tisdags utan att ha beställt tid, ville att han skulle lyssna på ett hjullager på min passat tdi. Lagret var dåligt så han åkte iväg till Meca och hämtade ett icke VAG-stämpalt, bytte det och jag åkte glad hem igen. Lagret kostade runt 1700 kr, det skulle ha kostat en sjuhunding mer med VAG-stämplar på. Skulle jag beställt lagret på Mister-Auto så skulle jag istället betalt en sjuhundring mindre än det på MECA. Vill/kan jag vänta en dryg vecka och tjäna 700 hundra eller vill jag få det åtgärdat på två timmar och betala 700 kr mer i reservdelskostnad. Ibland vill man det ibland vill man inte det. Det är bra att bägge alternativen finns och att man känner till dem.

Andersson Racing
2012-07-12, 18:41
Paket hemkört till mig i tisdags och till belåtenhet, det tog exakt 1 vecka från beställning till leverans. Jag vet var jag handlar även nästa gång!

G60 V-spec
2012-07-13, 17:14
Kul att många har fått så mycket nöje från hemsidan!

Jag har fortsatt att beställa därifrån med väldigt goda resultat. Har alltid tagit exakt 1 vecka för mig att få hem delarna.

Jag var också misstänksam mot betalnings-sidan som dyker upp när man ska betala. Men jag vågade riskera, och hittills har allt funkat fin fint.

jeho64
2012-07-13, 19:21
Fick paketet den 10 som lovat. Försöker igen får vi se, beställt 2 bromsskivor bak samt belägg fram för 1661 kr. Har nog för stora krav att frakten ska gå skapligt fort. Räknar med 2 veckors leveranstid så blir jag kanske inte besviken. Kan för övrigt inte betala med banköverföring då numret man får ska skrivas som meddelande och inte ocr. Detta accepteras inte av swedbank som hävdar att det är ett ocr-nummer! Får betala med kort istället.

Mvh Jerker

Manny
2012-08-05, 11:29
Jag vågade beställa lite tänddelar nu med, inte så stor skillnad mot ebaypriser, men man slapp ju frakt om man handlar över 900, så efter 890 kr fick jag lägga till nåt billigt =). Får se när det dyker upp =).

tjipp
2012-09-03, 10:05
fick du några grejer manny!? =)
Bra skit?

Manny
2012-09-05, 15:36
Inga som helst problem. Märkesprylar å allt.

tjipp
2012-09-14, 17:28
Då har även jag testat å köpa lite grejer, styrstag, bromsskivor belägg å lite små skit som luftfilter, spindelled osv..
Riktigt jädra bra pris på brembo bromsskivor jag betalade 256:- för 2st!! Mekonomen tar över 700:- PER ST!!
Trodde det var nått fel så att det åtminståde skulle vara 256:- per st men det gällde 2pack som dem skrev! =)
Bra förtjänst på grejerna där!

Allt kom på 3dagar, riktigt snabbt, stod att det skulle ta en vecka när man lagt ordern och betalat så blev glatt överraskad när det damp ner ett paket så fort!

J.L
2012-09-14, 18:59
ABS-givare bak V70 -98 (http://www.mister-auto.se/sv/sensor-hjulvarvtal/ate-24-0741-1105-1_g412_a00324.0741-1105.1.html) var inte skrattretande lågt pris iaf :-(

Mr dOhC
2012-09-21, 15:24
Kikade lite på sidan och där är helt klart bra priser. Dock skiljde det inte mycket från Skruvat.se på dom prylar jag behövde, och dom lev snabbt, så det blev dom denna gång.

Frågan som jag ställer mig när jag ser såna priser på tex Brembo bromsskivor:
Är det verkligen Brembo som är tillverkaren ?
Jag kan mycket väl tänka mig att just Brembo kopieras...

Jag såg för inte längesen en fransk dokumentär på SVT om priatkopiering i Europa. Mycket sevärd, tyvärr finns den inte på Play längre. http://www.svt.se/2.149961/1.2585398/kriget_mot_piratkopiorna

Dels var det bildelar men en hel del annat, tex matprodukter, tomatsås, olivolja m.m.
Det kopieras hejvilt och då gäller det även originaldelar, som levereras i "org" kartonger t.o.m.
Dvs det är omöjligt att se om det verkligen är org eller inte...

Kopierade "original" bromsbelägg till Renualt testades.
Dom körde normalt 10varv på en bana, först med riktiga org och gjorde en inbromsning varje varv. Inga problem uppstod.
Beläggen monterades loss och såg helt OK ut.

Sen monterades kopiorna. Efter 5:e inbromsningen, under samma förhållande som innan, rök det för fullt om bromsarna och bromssträckan hade ökat med 22 METER ! När beläggen sen monterades loss såg dom rent ut sagt för j*vliga ut...

Efter att jag såg dokumentären så tänker jag mig för när jag handlar, även om jag fortfarande letar billigt på eBay och andra ställen.

Offtopic : Polisen i Italien hade närmare 100 poliser på en specialutbildning för att lära sig provsmaka olivolja, för att kunna urskilja piratkopierad olja från originalen. Helt sjuk...

Ett annat intressant Dokument Utifrån som handlar om produkter vi köper och planerat åldrande : http://www.youtube.com/watch?v=ffWnm3jL7Bc

Polo_gti
2013-04-07, 14:35
Någon som kan hjälpa mig, tänkte köpa delar från mister-auto... Hur vet jag vilket som jag ska ha?
Bak bromsbackar 180 /200 mm? Är det så att alla utan abs har 180mm?
dessutom tänkte jag byta fördelare/rotor, frågade en snubbe på VW hammarby men han visste inte vilken jag skulle ha?! fanns tydligen 2 olika och han kunde inte se vilken jag ska ha...

juste delarna är till polo 1.4 16v (-98)

mvh

Lasse62
2013-04-07, 16:48
Någon som kan hjälpa mig, tänkte köpa delar från mister-auto... Hur vet jag vilket som jag ska ha?
Bak bromsbackar 180 /200 mm? Är det så att alla utan abs har 180mm?
dessutom tänkte jag byta fördelare/rotor, frågade en snubbe på VW hammarby men han visste inte vilken jag skulle ha?! fanns tydligen 2 olika och han kunde inte se vilken jag ska ha...

juste delarna är till polo 1.4 16v (-98)

mvh

Ja bil med ABS har 200 mm övriga 180.

Rotor har för mig att... är det Bosch fördelare är det motsvarande VAG # 052905225C och är det Ducellier är det VAG # 026905225K