handdator

Visa fullständig version : fjärren till min golf IV vill inte låsa upp eller ens låsa bilen helt tvärt..



firefightern
2012-03-18, 14:02
Nån som har tips om hur jag får kontakt mellan bilen och min fjärrdosa till Golf IV gti-02, funkade klockrent i går kväll, men nu på förmiddagen så är fjärr+bilen helt okontaktbara med varann... HJÄLP....

Henrik.M
2012-03-18, 14:54
Börja med att prova byta batteri i fjärren.

VWGolIV
2012-03-18, 16:18
Som henrik skriver, batterierna har en förmåga att bara dö.
Prova att stå närma bilen o se om det blir någon skillnad, prova gärna med nån annan dosa om du har 2 st.

Wolfen
2012-03-18, 20:41
På tal om det, hur gör man det, byter batteri alltså? Det har jag alltid undrat:)

Henrik.M
2012-03-18, 20:46
På tal om det, hur gör man det, byter batteri alltså? Det har jag alltid undrat:)

Istället för att JAG beskriver så är jag bekväm och länkar. =)

http://www.my-gti.com/2766/change-battery-in-folding-key-with-remote-control-for-volkswagen-golf-jetta-passat-rabbit-and-gti

Wolfen
2012-03-18, 21:10
Istället för att JAG beskriver så är jag bekväm och länkar. =)

http://www.my-gti.com/2766/change-battery-in-folding-key-with-remote-control-for-volkswagen-golf-jetta-passat-rabbit-and-gti

Kanon, tack!

firefightern
2012-03-19, 19:08
Då har jag bytt batteri i båda dosorna, utan resultat, får ett meddelande inne i cocpit att active imobilizer ???? f-n den funkade ju i förrgår utan problem!!! och nu då,,,, helt galen :( har även provat Youtubes variant på att koda tändningsnyckeln med hjälp av reservnyckeln inblandad också utan resultat HJÄÄÄÄÄÄLLP.....nån son har verktygen å fixa sånt här betalar jag gärna,startspärren går ju för bövelen in och hindrar bilen att funka...

Eddie
2012-03-20, 01:07
Då har jag bytt batteri i båda dosorna, utan resultat, får ett meddelande inne i cocpit att active imobilizer ???? f-n den funkade ju i förrgår utan problem!!! och nu då,,,, helt galen :( har även provat Youtubes variant på att koda tändningsnyckeln med hjälp av reservnyckeln inblandad också utan resultat HJÄÄÄÄÄÄLLP.....nån son har verktygen å fixa sånt här betalar jag gärna,startspärren går ju för bövelen in och hindrar bilen att funka...


Vart i stan bor du?