handdator

Visa fullständig version : konstigt ljud från bilen vid gas.



krillee
2012-03-14, 18:39
tjena. för typ 2 månade så började låta lite konstigt om bilen, väldigt lågt i början men nu så låter det riktigt rejält. Ljudet uppkommer när man gasar och även nu på slutet när man har släppt gasen fast inte lika högt. Ljudet kommer från främre delen av bilen och det är ett tuggande ljud eller som automatvapen eller vad man ska säga, fast inte lika högt då;) svårt att förklara. har haft upp bilen på en lyft och kollat om något var löst eller dåligt, men allt såg bra ut. Sen fick jag för mig att det kanske var växellådan så jag testade att byta olja i den, jag fick för mig att ljudet blev lite tystare i början men nu låter det som fan igen. det låter mest när man kör på 4 lr 5:an och fått upp lite fart.

Någon som har en ide? lite svårt att förklara men!

Andersson Racing
2012-03-14, 19:49
Vad för bil?

krillee
2012-03-14, 20:17
Just ja, glömde skriva det. Det är en polo 1,4 -01:a

krillee
2012-03-15, 19:58
någon som har nån ide vad det kan vara?

polomannen
2012-03-16, 09:56
Kan vara din växellåda...det vanligaste är lagerljud.....om den har läckt olja från lådan.

krillee
2012-03-16, 10:14
Har inte sett att den har läckt något. Vet ej exakt hur mycket olja det var i när jag bytte men det såg ut att vara mycket. Bilen har bara gått strax över 12000. Om det skulle vara lagerljud kan man säga nån uppskattning hur länge det kan funka utan att man gör något. Har inte kunnskap om vxl lådor så inget jag km göra något åt själv!

polomannen
2012-03-16, 10:21
Jätte svårt att svara på det......be nån provköra den och får fram en bedömmning