handdator

Visa fullständig version : Funderingar mk1 gti / mk2 gti



ReD-
2012-03-08, 21:14
Ska köpa mig en projekt bil.
kommer bli en glidar bil med tyskstuk (Riktigt cleant utseende inga eftermarknads delar utan oem rätt igenom, förutom fälgar vilket jag ej bestämt mig vad de ska bli & coilovers)

Men står i valet mellan mk1 gti och mk2 gti hmm..
vet inte riktigt vad man ska köpa sig, bilen i fråga kommer rivas totalt, slipas plåtren och göra allt från grunden.
Inte en enda del kommer monteras tillbaka utan att vara bytt / slipad och lackad / renoverad.

Vad tycker ni man ska satsa på ?, har ni något stående till en vettig peng t.om kanske ? =)

Om ni skriver mk1 / mk2 förklara gärna vad ni grundar det på.

Mvh

Janne.M
2012-03-08, 21:44
Jag skulle satsa på en mk1 gärna en 70-talare, ska du lägga ner så mycket jobb så kommer den attvara mer värd än en mk2 i slutändan, plus att en mk1 med originalbitar är mycket snyggare än en dito mk2

ReD-
2012-03-08, 21:51
jo i mitt huvud lutar det med åt mk1, fast svårare att hitta ett mk1 objekt billigt :P. fast är väl bara att leta. kanske går att importera billigt ? =)

Lillen
2012-03-08, 22:21
Och jag skulle säga att Mk II:an är mycket snyggare i slutändan =)

Men Mk I blir mer värd och kanske är mer klassisk.
Mk II går ju att få bra mycket läckrare med lite tyskstuk eller racestuk.
Samt att det är något mer plats i de redan små hjulhusen på Mk II.

ReD-
2012-03-08, 23:00
hjulhusen behöver inte vara så stora med 13-14" fälgar och strechade däck ;P, men får se vad som dyker upp, sitter som sagt och letar lämpligt objekt hela tiden =)

Lillen
2012-03-08, 23:08
hjulhusen behöver inte vara så stora med 13-14" fälgar och strechade däck ;P, men får se vad som dyker upp, sitter som sagt och letar lämpligt objekt hela tiden =)

Haha ok.
Ja 8/9x13/14" blir läckert =)

Rockatansky
2012-03-09, 08:37
jo i mitt huvud lutar det med åt mk1, fast svårare att hitta ett mk1 objekt billigt :P. fast är väl bara att leta. kanske går att importera billigt ? =)

Kom å kika på min Golf mk1. Nära å bra. Kanske kunde vara något för dig.
Jag har tröttnat på att meka med två mk1 så jag kan tänka mig sälja den ena. I trafik, körs regelbundet. Satsar allt på den andra eller luftkylt.... Pm:a om det kan vara intressant.

Edit: Läste fel på dina sökkriterier. Jag har EM-motorn i min. :/

/Peter