handdator

Visa fullständig version : Lämpliga bromsar till 1,8T-konverterad Mk3



Autavia
2012-03-02, 18:12
Hej!

Jag skulle behöva lite assistans med att hitta en lämplig bromskombination till en Golf GTI Mk3 som just nu uppgraderas med ny motor.

En Audi A3 1,8T (AGU) har fått släppa till motor och växellåda. Det är som att bygga med Lego men...
För regbesiktningens* skull måste "bromssystem" bytas och det smidigaste hade varit att använda donatorbilen. Oken behöver bara ett par distanshylsor för att passa, men skivorna har fem mm högre offset (och är lite tjockare) vilket gör att de hamnar för långt in mot spindeln.

Den billigaste och smidigaste lösningen vore en skiva med lika "platt" centrum som GTI Mk3 har, men med samma sveplängd som en A3 1.8T.

Det handlar om en 280-mm skiva med (cirka) 21 mm "offset" från skivans baksida till centrumets baksida och 62 mm hög slitbana.
Finns det någon sådan inom koncernen?

Alternativet att custombygga en kompositskiva känns inte riktigt prisvärt. Dessutom verkar det vara ovanligt med skivor i dessa mått. (Diameter/svepyta.)

Annars tar jag tacksamt emot tips på alternativa kombinationer av ok och skivor som fungerar på Golfens spindlar.

Tack på förhand!
Johan Eriksson


Edit 120312 14:39
* Regbesiktning som ombyggt fordon.

Falcor
2012-03-02, 22:14
VR6/G60 eller Seat Cupra bromsar borde väl kunna fungera? Jag hade G60 fam och bakbromsar på min Scirocco 1.8t.

Autavia
2012-03-05, 16:30
Skulle G60-skivor funka på mina Mk3-spindlar med A3-oken?
Vad är det för mått på skivorna, och har de ett lika "platt" centrum som GTI Mk3?

Eftersom jag helst vill använda så mycket som möjligt från de två bilar jag har hade jag hoppats på att bara köpa nya skivor.

Lillen
2012-03-05, 18:21
Skulle G60-skivor funka på mina Mk3-spindlar med A3-oken?
Vad är det för mått på skivorna, och har de ett lika "platt" centrum som GTI Mk3?

Eftersom jag helst vill använda så mycket som möjligt från de två bilar jag har hade jag hoppats på att bara köpa nya skivor.

Varför just G60?
Dessa är ju 4-bult.
Mk 3-spindlarna finns både 4-bult och 5-bultat.

MEN iaf G60-skivorna fungerar.
De är samma dimension som Mk 3 GTi , GTi 16V och VR6.
Skiljer lite mått men i övrigt 280mm i storlek.
Finns ju även större skivor mm.

Finns ju bra recept för 280mm skiva , med 4-bult Mk III ok.'
Ta bromsokshållaren från just Mk 3 GTi , GTi 16V och VR6 eller G60 så är du hemma.

Men svara just på varför du vill ha fyrbult , är det pga orginal eller ett val?

robban81
2012-03-05, 19:21
Nu kanske jag är lte yr i bollen, men sitter det inte redan 280/288mm bromsar på den, beroende på årsmodell?? det hade jag på min gti -96 iaf (samma som vr6) isf borde audi tt 312mm skivor med okhållare passa??

Är det en vit gti 16V med röda linjer som ska konverteras? :)

Lillen
2012-03-05, 19:26
Nu kanske jag är lte yr i bollen, men sitter det inte redan 280/288mm bromsar på den, beroende på årsmodell?? det hade jag på min gti -96 iaf (samma som vr6) isf borde audi tt 312mm skivor med okhållare passa??

Är det en vit gti 16V med röda linjer som ska konverteras? :)

Ahh jag läser som en kratta så klart.
Ja det borde sitta 280mm frambroms redan då JA.

Rs mannen
2012-03-05, 19:29
är det en 16v han har då?
fans ju även tyska gti 8v, 115hk (i sverige hätte dom väl bara GT) å dom har nog 4 bult å samma skivor som en golf cl 2,0
å då är det ju lite mer mek, då är det väl g60 saker som löser biffen, ör att int eha 4 bult bak å 5 fram vilket ä lite trist m ä fälger sen.

Lillen
2012-03-05, 19:55
Antar att han inte är rädd för "lite mek" om han har konverterat till 1,8T-motor =)
Finns ju nämligen en del fördelar med pluschassiet som är fembultat!

Autavia
2012-03-09, 15:46
Alldeles riktigt! Det är den vita GTI:n med ränder som ska få nytt hjärta. :)

Bilen är en GTI 16 V så den har 5/100 i bultdelning.
Anledningen till bromsbytet är för att bilen ska gå att registrera som ombyggt fordon. Detta brukar gå om man byter motor, växellåda, drivlina och bromssystem, som det heter. Med donatorbilens bromsar har vi minst antal frågetecken vid besiktning. Allt kommer från samma bil där de garanterat är anpassade för varandra.

Egentligen räcker det med att ta bort bromsskölden och fräsa (slipa) bort en millimeter där spindlarna tar i baksidan på Audi-skivan. Men jag är inte så säker på att det gillas vid besiktning om man redovisar det. Spacer är farligt på riktigt, så det är inte ett alternativ.

Det optimala vore att hitta en skiva med Golfens offset och Audins stora kontaktyta. Reservdelssystem är tyvärr inte uppbyggda så att man kan söka på kända mått, utan kräver att man vet vilken bil man ska ha reservdelen till.
Man kan alltid höra med reserdelshandlaren om han vill packa upp ett gäng skivor till olika modeller så man får mäta och jämföra förstås, men jag hoppades på att någon här kände till en passande skiva.

Janne.M
2012-03-09, 17:03
På brembos hemsida får du fram alla mått

Lillen
2012-03-09, 17:08
På brembos hemsida får du fram alla mått

Finns även om man söker på Meca.se eller Autoexperten.

Babbe
2012-03-09, 19:16
men det räcker väll inte med att bara gå up i skiv storlek. han måste väll ha större ok också?

det sitter väll 54mm ok på bägge bilarna?

Janne.M
2012-03-09, 22:00
Då funkar ju girling 60 dubbelkolvsok, finns på massa audis. Har för mig de ska passa

Lillen
2012-03-09, 23:57
Skall bilen reggas om som ombyggt fordon?
Eller skall du regga med intyg från Svenska VW.

Det har betydelse för tillvägagångssättet och val av bromsar samt godkännande!

Har du läst t.ex SFRO:s nya bilbyggarhandbok?

Sn00k
2012-03-10, 00:02
krångla å bygg något eget.. eller kör på redan beprövade prylar som används dagligen inom bla ban-körning och rallycross..

288mm vr6-ok i kombination med 312mm TT-skiva + 312mm okhållare samt 2st 4mm distanser per sida..
(vw mk3 vr6 96> samt mk4/s3/tt 288-312mm bromsar har samma ok, men hållarna skiljer sig mellan 288 och 312mm.)
bromsslangar ifrån nyare vr6 med 288mm skivor passar rakt på.
bromssköldar kan behövas tt eller s3, finns ett par olika varianter av dom som passar.

detta är den setup dom flesta kör framtill i staterna på trimmade vr6:or..
på senare årsmodeller av vr6 där 288mm bromsar var standard så kan orginal ok och slangar användas direkt.

hålborrade(gjutna hål utan risk för sprickbildning) 312mm zimmerman-skivor kostar billigt och bettar REJÄLT i kombination med vettiga belägg, samt har en livslängd på närmare 3ggr den av en orginalskiva, då har du mer bromsar än du nånsin kan tänkas behöva på bilen ifråga.. ser inte alls pjåkiga ut heller.. + rostskyddade! Bild (http://vwgolf.se/album_pic.php?pic_id=22188)

spacers på 4mm pga att TT kör ET 31, medans VR6 kör 35 om ja inte missminner mig.. dom är iaf till för att skivan ska centreras i oket.

titta in på följande länk för lite bilder på ett sådant kit: länk (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4771996-FS-Audi-TT-312mm-Front-Brake-Conversion-for-early-VR6)


baktill 256mm ventilerade skivor ifrån audi s3, alternativt vw bora v6 4-motion eller vw golf r32.. ALU-ok ifrån någon av dessa bilar då dom är lite bredare än vanliga mk4 alu-oken för att acceptera den bredare ventilerade skivan.. även dessa bör användas i kombination med vettiga belägg.. finns också som zimmerman hålborrade och till vettigt pris.

denna kombination fram + bak fungerar ypperligt tillsammans med orginal ABS-system och ger en riktigt bra balans i bromssystemet, även vid hårdare körning på bana etc.

systemet är "standard" på audi s3, tt225, golf IV v6 4-motion å några fler bilar, vilket betyder att man kan hänvisa till detta vid reggning till ombyggt fordon el dylikt.

Lillen
2012-03-10, 00:30
Problemet är ju att vid t.ex ombyggt fordon skall det inte vara så pass att det är "bolt on" för då är det för lite ombyggt. Men vid ombyggt fordon som besiktas av SFRO bör man kontakta sin besiktningsman för tips ang den ombyggnadsgrad man behöver lägga sig på.

Sn00k
2012-03-10, 01:02
just bromsar så gillar dom INTE att man micklar själv då det handlar om säkerhet.
att ta överdimensionerade bromsar ifrån en nyare tyngre bil, inom koncernen, med betydligt kraftigare motor räknas som ombyggt och har alltid varit mycket uppskattat av sfro vid just ombyggda fordon.

börjar man laborera med dimensioner och olika ok/utväxling själv så bör man även ha kunskap om elektroniken bakom abs-styrningen annars blir det en ren livsfara efter vägen.

Lillen
2012-03-10, 14:38
just bromsar så gillar dom INTE att man micklar själv då det handlar om säkerhet.
att ta överdimensionerade bromsar ifrån en nyare tyngre bil, inom koncernen, med betydligt kraftigare motor räknas som ombyggt och har alltid varit mycket uppskattat av sfro vid just ombyggda fordon.

börjar man laborera med dimensioner och olika ok/utväxling själv så bör man även ha kunskap om elektroniken bakom abs-styrningen annars blir det en ren livsfara efter vägen.

INTE menat mot dig Sn00k.
Men diskutionen är ju bra och därav mitt inlägg.
Bara så du inte tror jag hoppar på ditt inlägg pga citat =)

Nä inte micklar nej.
Men de gillar heller inte att man tar från Mk III och bara flyttar över till Mk II(t.ex) som ju ÄR samma chassie i grunden. Nu gäller dett ju en Mk III och grejor från nån annan modell , tar man från en Mk 4 eller nyare går de nog bättre. Kan iofs gå bra likväl som obra , det beror ju helt på besiktningsmannen och dokumentationen. Är väl bara JÄTTEDUMT att chansa OM man kan fråga FÖRE!

I så fall är väl Seat Cupra vägen att gå då de är annorlunda men man fäster dem i samma infästningar.
De går ju att påtala detta att adapter mm inte sitter på någon Golf mm.

Sedan är det ju så att man måste göra större ändringar på mer än en stor komponent för att få igenom ombyggt.

Antingen chassie , växellåda , drivlina , bromsar eller motor.
Det räcke INTE med bara EN av dessa komponenter.
Som sagt det står ju klart och tydligt i SFRO-boken.

Bygger man eget skall man dessutom kunna redogöra för material och hållfasthetsuträkningar.
Tar man befintliga delar är det ju hänvisning till tillverkaren , doch bör det inte vara bolt on OM de inte ändrar nog mycket.


Några frågor till trådskaparen:

HUR besiktar du bilen???
Ombyggt eller med SVW-intyget?
Godkänner de orginal länkarmarna?
Byter du chassie eller annat?

Kom med mer info så får du bättre svar och mindre gissningar!

Autavia
2012-03-12, 14:06
Jag fick kanske inte med det uttryckligen förrän i mitt andra inlägg, men planen är att registrera bilen som Ombyggt fordon med stöd av SFRO.
Denna väg har valts för att det är mer intressant att redovisa. Det är många som vill köra lagligt med konstiga kombinationer som exempelvis BMW med Saab-motor. Då finns inga enkla lösningar med intyg.

Enligt SFRO gäller generellt att byte av motor, transmission/drivlina och bromsar är tillräckligt för att registrera som ombyggt fordon. Vad som gäller i detta särfall är inte klart.
Ingenting har sagts om länkarmar eller övriga chassikomponenter, ännu eller om något i chassit måste modifieras eller byggas om. Byggbesiktning ej genomförd (allt provmonterat).
Största oron har gällt växellådan, eftersom de är av samma familj. De har dock helt olika nummer instansade på transmissionshuset, och jag misstänker att utväxlingar skiljer.

Om det räcker?
Tja... Lite av poängen är att se om ett så här enkelt bygge kan accepteras som Ombyggt Fordon. Men nu har vi glidit rejält off topic. Kanske för att jag inte har startat någon byggtråd där detta hade kunnat diskuteras?

Just här gäller frågan främst att på enklast tänkbara vis hitta en skiva som passar Golf GTI 16V spindel (5/100) med ok från en -97:ans A3 1,8T.
Trilskas det vid SFRO och/eller bilprovning får vi kanske tänka om.

Autavia
2012-03-12, 15:22
På brembos hemsida får du fram alla mått

Sant. Det funkar som att plocka fram och mäta ett gäng skivor. Det blir många klickningar .... :)

Sökte efter skivor i måtten 288x25 (Audins mått) och provade alla totala skivhöjder mellan 28,2 (Golf) och 34,2 mm (A3). Ingen träff.
Med tanke på hur stor kontaktyta beläggen har verkar det inte rimligt med mindre omkrets än 288.
Det får nog bli försök med A3-skivor i alla fall.

Tack för hjälpen alla!

Autavia
2012-03-15, 13:00
Med hjälp av Jimmy Särås på Stertman Motorsport och Per Stacke på PEAN Sweden har det listats ut att A3 och sena Golf VR6 (1997) har samma bromsok, men bromsskivor med olika höjd, samtidigt som GTI 16V och VR6 delar samtliga framvagnskomponenter utom möjligtvis spindlar. Dock är hjullagren samma.
Har därför beställt StopTech VR6-skivor (288 mm) och belägg från PEAN Sweden.

Bra tips från Sn00k alltså. Tack för det uppslaget!
Det är ingen slump att jänkarna kör med VR6-ankare.

Oklarheten just nu verkar gälla spindlarna.
Är det någonting som skiljer i framvagn mellan VR6 (1997) och GTI 16V (1994), och är det i så fall spindlarna och/eller något annat?

Sn00k
2012-03-15, 19:58
att du inte går på 312mm bromsar fram på en gång..? =)
..då det enda du behöver utöver skivorna är bromsoks-hållarna och 4st 4mm brickor.. kostnad 200kr på en skrot, för bromsar som är REJÄLT mycket kraftigare.. dessa klarar mer än dubbelt så mycket spö innan dom fade:ar.

16" minimum på fälgarna med dessa monterade, med undantag för nån enstaka bbs fälg som inte vill gå fritt vid oket.

det du undrar är alltså ifall det skiljer något på spindlarna mellan 280mm och 288mm pluschassie, och NEJ, det gör det inte vad jag kan minnas, då jag höll båda framför mig senast i sommras.
MEN ok-hållarna skiljer och du lär i nuläget ändå ha 288mm ok-hållare annars kommer inte oket att gå fritt över skivan.. vilket återigen leder mig in på 312mm ok-hållare och skiva.

288mm vr6/a3 bromsarna använder samma ok och belägg som s3/tt/mkIV/rs 312mm bromsarna gör, och alltså är det enda du behöver riktiga 312mm skivor till en av dessa bilar, samt 312mm hållare ifrån en skrot och 4st 4mm brickor .. kostnad = samma pengar, bromsar = 7 vändor ifrån 200-0 direkt efter varandra utan tecken på mattning(med bra belägg).

Särås
2012-03-15, 22:15
Ingen dum idé från Mattias om Du frågar mig... :-)

Autavia
2012-03-16, 01:33
Stort tack för feedback och goda förslag. Det uppskattas stort.
Bättre bromsprestanda gillas. Jag kör hellre 312-mm än 288 om jag kan. Det gör säkert Gullabo också.
Men...
... med 4 mm spacer avser du bricka/brickor att placera på insidan av skivan, för att kompensera för den högre inpressningen?
Det var den mest uppenbara lösningen när vi testade donatorbilens skiva. Nu har jag inte kollat med bromsexperter och besiktningsmän vad de tycker om spacers, men som före detta maskinkonstruktör är min instinktiva reaktion att skivan bör sitta dikt an mot navet. Men jag ska kolla upp det och lovar att återkomma med det svar jag får i detta forum.
Alla modifieringar ska ju redovisas i detalj för SFRO och Bilprovningen och alla som läser Bilsport. Även om det inte finns några garantier känns VR6-skiva som den säkraste möjliga lösningen.
Har jag fel?

Sn00k
2012-03-16, 01:53
svar ja, du har FEL.. eller ja, du tänker helt bakvänt i det här fallet, att spaca ut hela skivan är precis som du kommit fram till, ren idioti å rent livsfarligt, det du ska spaca INÅT är givetvis ok-hållaren å ingenting annat, se bild som jag länkade: >Tryck här< (http://i18.photobucket.com/albums/b127/VRvento/P1010024.jpg)

om du läst igenom mitt första svar här lite nogrannare så hade du hittat både bilder och beskrivning med 2st brickor per sida.. för att göra PRECIS det som DU vill göra för att använda dom bästa bromsarna som går att knåpa ihop av mk3/mk4 orginalpryttlar på din bil.

audi TT 312mm bromsar har ET 31, medans VR6 har ET 35, således lär du använda en 4mm spacer för att flytta ok-hållaren INÅT så att skivan centreras i oket. (4mm längre bult av rätt kvalite kan behövas)

Autavia
2012-03-16, 10:45
Nu är jag helt inne på vad du menar. Klartecken på det.
Skivorna är tyvärr beställda, men det går ju alltid att redovisa 312 mm som en möjlig alternativ lösning.

Men stort tack för hjälpen. Jag har lärt mig lite mer om VW-pusslet och dess möjligheter. Det är bra.

graul
2012-03-16, 19:00
Jag fick en känsla av att alla som har 280mm bromsar börjar dammsuga blocket och diverse bildelsföretag efter tt bromsar ;)

Sn00k
2012-03-16, 19:50
jag hittade både vanliga skivor och Zimmermans schyssta hålborrade/gjutna skivor fram + bak hos "koivunen" till helt okej pris senast.. dom levererar bla "alternativ-delar" till många märkesverkstäder.. som brukar kunna ha bra pris.
Zimmerman-skivorna har idag en kant på sig som knappt går att känna med nageln, såhär efter 1 års HÅRD körning på bla IS-banor och gata.. kan inte annat än rekkommendera skivorna ifråga.
kombinerade dessa med Hawks HPS belägg.. (high Performance Street).. även dessa belägg har fungerat suveränt.. något mindre bromsverkan än orginal när dom är jättekalla, men efter bara ett par hundra meter så greppar dom långt över orginal, och fadar INTE hur hårt man än går på dom.. tvärtom verkar friktionskoefficienten stiga snabbare ju hetare dom blir.. alltså inga bekymmer alls att köra på varken gata eller bana.. dammar ytterst lite och väldigt väldigt ljust damm =)

Orginalbeläggen, Ferrodo SP och även EBC Greenstuff slängdes i soptunnan bara dagar efter inköp..
Greenstuff testades dock bara i 280mm format, men dom höll inte 1/3-del av orginalbeläggens livslängd och bägge fadade duktigt vid inspirerad körning.

mycket intresserad av andras erfarenheter vad gäller belägg till 280/288/312mm bromsarna, vad har ni andra kört med? hur funkade det?
stoptech? red dot? EBC? flera förslag och erfarenheter? =)

Sn00k
2012-03-17, 19:27
det du undrar är alltså ifall det skiljer något på spindlarna mellan 280mm och 288mm pluschassie, och NEJ, det gör det inte vad jag kan minnas, då jag höll båda framför mig senast i sommras.
MEN ok-hållarna skiljer och du lär i nuläget ändå ha 288mm ok-hållare annars kommer inte oket att gå fritt över skivan.. vilket återigen leder mig in på 312mm ok-hållare och skiva.

Jag lär rätta mig själv här, spindeln som jag höll framför mig i somras och trodde var en 280mm spindel har visat sig vara en 288mm spindel.. =/
således är det osäkert på om 288mm ok-hållare passar på vanliga 280mm spindeln eller om hålbilden felar, är det någon som kan verifiera detta så vore det super, så inte någon här åker på ett ofrivilligt spindel-byte för att få dit sina stoppare.

Autavia: passar A3:ans 288mm ok-hållare emot dina spindlar? annars åker du på ett spindel-byte till 288mm vr6.. (A3:an har ju annan infästning av fjäderbenen så om man vill använda den spindeln så lär man ha även fjäderben från mk4/a3)

Autavia
2012-03-17, 22:47
Eftersom vi har Öhlins-ben på Golfen vill vi gärna återanvända dem - om möjligt. De har trots allt varit med i 15 år nu ...
Med hjälp av Brembos hemsida fick jag reda på att totalhöjden på VR6-skiva och GTI är densamma och med Särås hjälp fastslogs att GTI och VR6 har samma länkarmar, lager, styrleder...
Reservdelsnummer på spindeln hittades inte, men på en väldig massa andra framvagnskomponenter.

A3-oken satt bra på GTI-spindeln med A3-hållare. Eftersom VR6 och A3 delar bromsok känns det som att pusslet borde funka. Jag kommer inte att söka spindlar innan vi testat de nya skivorna på befintliga GTI-spindlar. Skivorna kommer precis innan påsk ... såklart.
Det blir Stop Tech-skivor och belägg av sport, fast road-typ eller vad man ska kalla det.

Problemet med A3-skivan - vilket borde gälla även 312 mm då - är att den hamnade väldigt tätt inpå våra Mk3-spindlar. Att flytta oken med spacers centrerar skivan, men kräver att man dumpar bromskölden och kanske får slipa ner lite på spindlarna där det går tajt.
Rent prestandamässigt borde en sådan lösning fungera utmärkt, men är något jag helst undviker. SFRO och bilprovningen kan ju få för sig att fråga hur hållfastheten har påverkats.

I värsta fall kan till och med spacern ifrågasättas då kraften genom öglorna i spindeln förskjuts. Fyra millimeter är - förmodligen - försumbart eller inom marginalerna för konstruktionen. Då många har kört med denna lösning en tid, varav många bevisligen kört mycket tufft, borde eventuella problem uppdagats vid det här laget. Men kommer frågan vid besiktning måste man framlägga bevis på att det håller, inte att andra har gjort likadant och ännu inte råkat ut för något.

Bromssköldarna sitter ju där av en anledning. VW hade sparat enorma summor på att inte montera dem när bilen byggdes. De kan vara utprovade för mer effektiv kylning av skivan och skyddar dem mot grussprut. Men även om det inte är direkt avgörande egenskaper i detta fall känner jag att sköldarna fyller en estetiskt viktig funktion. Det ser fabriksmässigt ut att ha dem kvar.

Det finns massor med teorier och funderingar runt detta, det är klart, men rätt få direkta svar på vad som faktiskt kan och har accepteras. Även om jag vill ha enklast tänkbara lösning med så få frågetecken som möjligt tycker jag att det här är jättespännande att söka svar på!

Sn00k
2012-03-18, 00:46
det jag tänkte på var att vr6 med 280mm bromsar inte har samma OK fram som 288..

att vr6 288mm och a3:ans är kompitabla det vet jag, men undrar om även 280mm är kompitabelt med dom andra två.. om du nu har 280mm bromsar och a3 prylarna passade rakt på så har vi ju svaret på den frågan där.. =)

gällande bromssköldar så fyller dessa givetvis många viktiga funktioner.. dom skärmar bla av värmestrålningen ifrån skivan så att denna inte smälter diverse givare, slangar, leder och annat viktigt.. sen skyddar dom ju en del mot grus/sten/slask å annat negativt, så det är klart man bör köra med sådana =)

förstår att du inte byter ut öhlins-benen i första taget, då hade det blivit vääääldigt dyra bromsar helt plötsligt ;)

Autavia
2012-04-02, 14:43
Perfekt pussel!
Golf GTI 16V -94 har fått bromsok från Audi A3 1,8T (150 hk) samt Stop Tech skivor och belägg från PEAN Sweden, avsedda för Golf VR6 Mk3. Skivorna mäter 288 mm.
Ok, okhållare och skivor sitter perfekt på Golfens originalspindlar, utan modifiering eller spacers. Bolt on.
Det som behöver kompletteras är en banjokoppling för att ansluta bromsslangarna.

På noteratsidan: Fälgarnas ekrar stryker mycket tajt mot oken, men det går fritt (när allt är kallt) och sitter som det ska.
Bilen går att studera som pågående projekt på Bilsport Performance & Custom Motor Show, i Hall B, i nära anslutning till Bilsports monter. Det enda otvättade utställningsobjektet på Elmia?

Autavia
2012-07-06, 14:27
Banjokoppling är onödigt förresten. Bättre att köpa nya bromsslangar till en A3. Och det känns säkrare.