handdator

Visa fullständig version : Problem med c-lås Passat kombi VR6



NeXeN
2007-07-29, 00:02
Hej alla!

Har fått lite problem med central Låset på familjebilen. Det är en Passat VR6 kombi -93
Jag har "card guard 950S" larm i bilen och nu när jag låser med dosan fungerar det inte riktigt som det ska.

Alltså det låser sig inte men larmet kopplas på. Men provar jag med nyckeln så låser sig förardörren, men ej övriga lås.

Så jag tycker att problemet ligger i c-låset, ej i själva larmet.
(Det är nya batterier i dosan så vi kan utesluta att felet ligger där)

Jag har provat att byta handtag för jag läste i en gammal tråd att det sitter en givare i handtaget som styr c-låset som kan strula, det hjälpte inte.

Har även provat att blåsa/suga i alla vakum slangar och dom är täta, inte tjuv luft där.

Fick tips av en kille på vr6.nu att man kan programera om sändarkoden, så jag kollade på card quard hemsida hur man skulle göra det men på det här larmet så kunde man inte göra så..

Så jag behöver lite hjälp hur jag ska felsöka, så jag hoppas man kan få lite tips.

Sitter det något c-lås relä någon stans på dom här bilarna?
Det sitter ett relä + abs boxen under baksätet.

Kan det vara c-lås relät? Den har art nr 357 959 875

Jag kollade på min andra passat vr6 kombi -91 och på den så sitter det bara en ABS box under baksätet.
(Har även en Golf VR6 -92 och på den så finns det inget under baksäterna.)

Mini_me
2007-07-29, 08:53
950 går att progga..men kanske inte hjälper dig.

Vacum pumpen..är den kollad och så? Vanligt att fukt letar sig in i dom...

polomannen
2007-07-29, 09:47
Håller med kolla upp det.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

NeXeN
2007-08-13, 23:21
950 går att progga..men kanske inte hjälper dig.

Vacum pumpen..är den kollad och så? Vanligt att fukt letar sig in i dom...

Hur kan man kolla den exakt?
Tar jag bort slangen på pumpen och sen vrider av/på (med nycken i handtaget) så "låter/pumpar" den ialla fall.