handdator

Visa fullständig version : UP!



Mini_me
2012-02-21, 19:32
Nå...va tror vi om denna krabat?

Kollar man priset så är den otroligt billig och den verkar inte vara "skrot" som Foxen var.
Design mässigt tycker jag den är cool...lite udda utan nåt utflippat.

Är seriöst sugen pga åker till 98% i stan eller mellan stan och jobbet.
Åker vi långt (svärfar mm) så hyr jag ofta en bil eller lånar av jobbet.

Får man plats med 2 relativt små vuxna (170/150cm) och 2 barn (5 och 12)?
Vi pratar den annalkande 5 dörr modellen.

Brukar vara ofantligt nego till nya bilar pga värde tappet men detta känns som ett "litet" tapp som man kan leva med.

tankar och ideer?

Lillen
2012-02-21, 19:51
Jag som varit enormt sugen på Lupo och gärna 3L , jag är helt sugen på UP åxå.
Men med den ekonomi jag/vi har blir det inget av.
Hade jag haft råd hade jag nog köpt.
Behöver en snålbil!

sgt_nelson
2012-02-21, 21:10
Tror helt klart den kommer bli en riktig hit, men förmodligen bara i storstadsregionerna. Procentmässigt är de nog samma värde tapp som vilken annan ny bil som helst men med tanke på det extremt låga startpriset så är de ju klart att de känns mindre i plånboken :) Har klämt o kännt en hel del på dom på jobbet nu o jag får känslan av en riktigt robust liten vagn.

Cullberg
2012-02-21, 21:27
Jag tycker den är fulsnygg och man kan få en "fullmatad" till vettiga pengar...

Sjove
2012-02-21, 21:28
Jag tycker oxå det verkar var en trevligt bil i alla fall att titta på och sitta i, har inte provkört den. Jag är 198 lång och väger 117kg, jag satt mycket bra och insteget var ju underbar med så stora dörrar (2 dörrars modellen) .
75hk var det i den jag tittade på och den vägde nog bara lite över 1000kg, det är väl ok pendlar kraft :)
Och med hjulen ute i hörnen så kan den kanske prestera lite på bana oxå. Sänkning och lite motor trim :) Titta på Lilla Varg och hans Lupo :)

Marcus
2012-02-21, 21:47
En svart Move Up! med Classic-hjulen vore kanon som pendlarbil :-)

Lilla_Vargen
2012-02-21, 21:49
Måste ju erkänna att suget finns :-)
Har ju haft Lupo:n i TOLV!?!? ÅR....
Dock hägrar Gt:n ;-)

Ja, två fullvuxna fram o två barn rymmer den men tyvärr inte så mycke mer...
Som kompakt andrabil kan det inte finnas ngt mycke bättre.

Mini_me
2012-02-21, 21:55
Så fort den finns på jobbet som Demo kärra så får ni veta hur det lirar att ha en som första och enda bil med 2 kids.

Finns original stickers att köpa som man fäster på taket..."this side up!" står det =) Fyndigt.

Norpan
2012-02-21, 23:34
Blev fruktansvärt sugen på den när man fick klämma och känna på en då
den kom in på jobbet.
Verkar vara stadigt byggd som Lupo och inte nåt rangel som Fox så det är bra.

Kan förstå varför du vill ha 4-dörrars då det inte var lätt att komma i och ur baksätet.

Var in till en säljare och fick offert på en White UP! med det lullull man vill ha och den gick på
139900:- och med lite personal pris på det så var den nere i 125400:- och det är inte
farligt för en, trots att den är liten, ny bil...

Kan nog bli en UP! i framtiden, kanske en GT men nu blev det annan bil i koncernen så länge.

Snygg är den iaf utan att sticka ut för mycket.

Premis
2012-02-21, 23:48
Intressant bil helt klart, värd att kollas vidare på. Undra hur mångs varv motorerna surrar på i motorvägsfart. Småbilssjuka brukar ju vara att dom varvar som F1 bilar då.

Marcus
2012-02-22, 13:58
http://forumbilder.se/images/6a2201215704P51ee.jpg

Motor
1.0 75 hk high up! 126 900,00 kr
Lack
Deep Black 5 000,00 kr
Klädsel
Black - Anthracite
Tillval
Drivepaket 3 900,00 kr
Instrumentpanel Black Pearl 0,00 kr
Lättmetallfälgar Classic 16 tum 3 900,00 kr
Sportchassi 2 000,00 kr

Totalpris 141 700,00 kr

a128
2012-02-22, 14:14
Jag har någorlunda koll på vad begagnade småbilar bruka betinga i pris med tanke på dom lik till bilar jag har haft under årens lopp,
billiga beganade småbilar är ibland hårdvaluta, en 90-talare i gott skick är svårt att hitta något vettigt under 15-20.000:- för dom vanliga märkerna, har man råd så kan en ny småbil vara en vettig invenstering ( billigaste lupon på blocket fn.är 16.000:- som gått över 25.000mil )

jar fick en gång i min ungdom en räknegenomgång på skillande för en ny liten japanare mot en begagnad Volvo för köpts in för några 1000-singar där småbilen hade något lägre total milkostnad, värderaset på en billig bil är i % samma men i kronor räknat lägre än för en stor/dyr bil

men är det en stor bil man suktar efter tex. A6:a eller liknade så är begagnad ett vettig alternativ, eftersom dessa är relativt dyra att köpa nya

onk
2012-02-22, 17:18
När kommer up till handlarna?
Vill oxå klämma då den ser riktigt ball ut!

Bossni
2012-02-22, 17:40
Finns två st i Uddevalla en svart å en vit. Hade inte tid å kolla noga. Men första intrycket var.
Oj va sjukt långa dörarna var, inte bra på trånga parkeringar.
Hatthyllan åker inte upp när du öppnar bagaget du får dra upp den för hand.
Verkar som att bagage golvet har 2 olika plan. Han inte forska i de nått större. Men har man golvet på det översta planet så får du inte plats med mycket.
Ska åka in och kolla nogrannare på lördag.
Inredningen överaskade mig possitivt. Hyfsat bra kvalitetskänsla.






När kommer up till handlarna?
Vill oxå klämma då den ser riktigt ball ut!

Mini_me
2012-02-22, 17:50
Men det är just det...jag har noll förväntningar på fineeser och utrymmet kan ju inte vara så stort med tanke på size på bilen.

2 dörrar har väl 2 nackdelar , den som nämns ovan och att dom brukar kunna ge knak ljud.

Golvet har mycket riktigt 2plan och det är ju ett plus i mina ögon.

J.L
2012-02-22, 18:02
Har också fått upp ögonen för den här lilla tuffingen,
får nog bli att klämma på den framöver.

polomannen
2012-02-23, 17:28
Så fort den finns på jobbet som Demo kärra så får ni veta hur det lirar att ha en som första och enda bil med 2 kids.

Finns original stickers att köpa som man fäster på taket..."this side up!" står det =) Fyndigt.

Vart jobbar du nu larsa..???? är du kvar i stan Hammarby eller olofsson..??

Mini_me
2012-02-23, 20:09
Äkta Olofssonare.

Skulle aldrig falla mig in att jobba i Hammarby ;-D


OnT: Stod och stirra in i våran enda UP! vi har...fan mkt rätt design mässigt. Snygg ratt , bra fälgar och stolarna ser helt ok ut.

PassatGT16v
2012-02-23, 21:12
Ttycker UP ser bättre ut i proportionerna än andra småbilar.

Var och kollade och klämde på den på visningen nån månad sen i Haninge. Såg riktigt trevlig ut, lite nygammal stil.

Måste ju vara bra ekonomi och håller nog andrahandsvärde bra med för jag tycker allt fler vill ha liten och ekonomisk bil nu för tiden.

Angående dörrar.......Liten bil måste ju ha stora dörrar för att man ska kunna komma in:)
Trång parkering blir nog inga problem för bilen i sig är ju smal. Kan ju öppna båda dörrarna på en UP där du får kläma dig ut med en öppen dörr med.en Passat.

polomannen
2012-02-24, 16:43
Äkta Olofssonare.

Skulle aldrig falla mig in att jobba i Hammarby ;-D


OnT: Stod och stirra in i våran enda UP! vi har...fan mkt rätt design mässigt. Snygg ratt , bra fälgar och stolarna ser helt ok ut.

Vad fan hörde jag det att du jobbade i Hammarby......av olika personer.....

Mini_me
2012-02-25, 12:16
Bor i Hammarby..thats it.

Nu släpper vi det och håller os On Topic. :)