handdator

Visa fullständig version : Golf II G60 syncro priside?!



invoid
2012-02-20, 23:10
Har som rubriken lyder en 2a syncro G60.

100% rostfri, breddat (seriöst), Svart innertak + inredning, sportstolar, Vita mätartavlor + blått ljus, röd/vita bakljus (briljant)

krom blinkers + skärm, Angel Eyes, Xenon (ej monterat), Stora stötfångaren fram+bak, sportfjädrar, stålomspunna bromsslangar, slitsade skivor fram + bak, topp och de mesta högblankt, nya oljor i låda å allt, går som en snabbklocka!!! ;) Ej valt färg än.. Står mellan Eukalyptus grön metallic (saab) Eller Djuuuup vinröd metallic.

Vill ej lägga bilder då stötfångare osv inte är monterade eftersom bilen väntar på lack! :)

Blir snart till salu till högstbjudande.. Ideer om pris på en denna bil?!

G60 V-spec
2012-02-21, 12:23
Du har en väldigt ovanlig bil! Och snygg dessutom!!

Och eftersom den är så ovanlig hade jag nog valt dess original lack för att bevara den speciell.

Vad har bilen rullat? Du får självklart mer i plånboken desto mer original den är. Så se till att sätta på original delarna, om du nu har dom hemma =)

Är den i fint skick och inte pillad på eller skruvad så borde du väl få runt 40.000:- om rätt köpare kommer. Ev. mer om det är en riktig entusiast.


Mvh Vlado

MiWi
2012-02-21, 16:54
Kort sagt kan man ju säga att ju mer styling som finns, desto mer sjunker värdet på en sådan bil.

kim_gulle
2012-02-21, 17:00
En helt orginal G60 syncro som INTE är en rallye och som dessutom ät svensksåld och väldigt fin kan vara värd uppåt 80k.
Var väl nån här på forumet som hade en sån och skulle kränga den för runt det priset? Har för mig att den låg på blocket för inte så länge sen.

Janne.M
2012-02-21, 17:47
Till rätt köpare i rätt originalskick så är nog inte priserna som nämnts omöjliga. Men: breddningen du pratar om är vad som gör mig "orolig" liknande rallye eller? Bild? Jag personligen skulle inte betala mer än kanske 30k pga breddning som inte är original även om allt annat är fint. Är den allt för vulgär så skulle jag inte betala över 15k utan bara ta delarna från den.

R.Grönberg
2012-02-21, 19:35
vill inte göra dig besviken men sverige är helt fel land för entusianstbilar, riktigt dåligt värde.
Jag fick kämpa brutalt! för att få min Golf rallye G60 nylackad med felfri inr såld för 60 000

invoid
2012-02-21, 20:43
Breddningen är motsvarnade den där plasten som sitter på vissa golfar. Det enda :) sen har den ju som sagt stora stötfångarna. Skärmbreddningen satt orginal.

invoid
2012-02-21, 20:53
Bilen har rullat 18.000 mil (karossen) motorn kommer från en passat g60 som rullat 15.000 mil.

invoid
2012-02-21, 20:54
Alla orginal lysen osv finns med till bilen :)