handdator

Visa fullständig version : Lampfel Caddy -08



quix
2012-02-18, 20:22
En god vän har en Caddy -08 som vi skulle ha att dra en släpkärra med idag. Dock var det tydligen kortis i höger blinkers på släpkärran, vilket innebar att all belysning på kärran slocknade när kontakten kopplades in och en varningslampa i instrumenteringen tändes.

Efter att släpkärran kopplats bort så slocknade varningslampan i instrumentet, men blinkerslampan och blinkljudet i instrumentet går med dubbel fart när man blinkar åt höger. Själva blinkersen på utsidan av bilen blinkar dock i normal takt. Vid blink åt vänster är allt som vanligt.

Vad kan ha hänt, indikerar den snabba blinkningen i instrumenteringen någon form av felkod ?

Henrik.M
2012-02-18, 21:37
Slog ni av och på tändningen efter ni kopplat bort släpet?

Klazzon
2013-01-15, 09:12
Hej,

Lånar och bumpar denna tråd då jag har fått exakt samma problem...
En Caddy -07:a,
Blinkar jag vänster så slocknar lampfelsindikeringen och den går i normal takt.
Blinkar jag höger är indikeringen kvar och den invändiga går dubbelt så fort, utvändigt blinkar det i normal hastighet
Varningsblinkersen släcker indikeringslampan och det blinkar i normal hastighet både inne och ute.

Detta är nu 1 vecka sedan, har även testat att koppla tillbaka den lilla adaptern och slå av tändningen, ta bort adaptern men fortfaranade samma indikering...

Tar väldigt gärna lite hjälp... ofta det enkalst man glömmer testa :-)

Mvh
M

Klazzon
2013-01-16, 00:18
Inga tips från coacherna? :what:

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Klazzon
2013-01-25, 20:19
Testade idag med samma kärra, nu med fungerande blinkers. Det som händer var att lampan fortfarande indikerar lampfel men blinkersen går i normal takt både höger och vänster. Efter bortkoppling är jag tillbaka på ruta 1. Har även testat bortkoppling av batteri 20-30min utan resultat. :mad:

min Nexus 7 via Tapatalk 2