handdator

Visa fullständig version : Eftermontera dimljus på Golf VI (måste man byta komfortstyrdonet?)



Bellman
2012-02-15, 10:48
Hej alla VW-ägare!

Har efter mycket sökande irrat mig in på detta forum för att hitta lite expertis i ämnet. Håller som bäst på med ett projekt som går ut på att försöka eftermontera dimljus till på min Golf 1,6 TDI av 2011 års modell. Har kommit så långt att jag monterat dit ett par dimljusen och ett par nya grillgaller. Tanken är att jag nu ska försöka få dem att lysa =)

Har beställt ett kablage från Kufatec .de i tyskland och ett beg. ljusregalge på nätet från en svensk bildemontering. Har även förstått att man kan behöva byta komfortstyrdonet. Nu till min fråga. Kan man köpa ett beg. komfortstyrdon eller måste det vara ett nytt? Har hittat ett beg. för 1000 kr som har suttit på en en Golf (av 2010 års modell) som hade dimljus. Kan det passa och måste man i så fall programmera om det eller det bara att plugga i?

Hade en Ducati där displayen i instrumentpanelen gick sönder och jag blev tvungen att byta hela panelen. På den gick det inte att köpa beg. elektronik eftersom elektroniken ”gifter sig” sig när man sätter dit nya delar. Antar att det är för att man inte ska kunna sälja hojen i delar om den stjäls. Fungerar elektroniken på samma vis i en bil… eller i detta fallet min Golf?