handdator

Visa fullständig version : Vilken fjäderbenslagring till Mk1?



calle_o
2007-07-28, 11:48
Jag behöver köpa nya fjäderbenslagringar. Några frågor:

- finns det ställbara till Mk1? Är det i så fall värt merkostnaden om man inte ska tävla, utan möjligtvis köra på någon klubb-banträff (eller vad det nu kallas) emellanåt?

- var köper man lämpligast nya lagringar av standardmodell? Finns fler alternativ än VAG? I så fall, vilka är prisvärda?

JoeSchmoe
2007-07-28, 12:17
Hej!

jag köpte lagringar på Biltema till min gti, det vart bra.
vet ju inte om livslängden e samma som VAG men det e billligt!
199:- mot 500 nått på mekonomen

lycka till

Mini_me
2007-07-28, 14:57
VAG och Kneponomen håller snarlik standard = hög...Biltema funkar men det är lite tveksam hållbarhet på sakerna.

David_L här på forumet har ställbara mm (www.dli-teknik.se)...kul men kanske inte jätte nödvändigt...men jag vill ha iaf=)

Bengan.U
2007-07-28, 16:27
Hej.

"- Biltema funkar men det är lite tveksam hållbarhet på sakerna."

Ja möjligen lagret då,ser lite klent ut....
Men jag tyckte det var helt OK,om man
gämför med dåliga/kassa/slitna lagringar.

MVH/Bengan.U

Mini_me
2007-07-28, 18:15
Jo jo allså jag dömer inte eller så...är ett stort fan av bilbuttricks...=) Men om man vill sova lugnt så kanske man ska satsa på Orginal eller tuffa blanka saker ;-D

Sebbe
2007-07-28, 22:20
DLI lagringarna är snordyra, men kan kanske vara bra ifall man ska åka bana och vill ha mer - camber.
Annars har väl Febi/Bilstein kraftigare lagringar för rally/racing. Tror Forza säljer dem.
Sen finns det väl urethan lagringar som ska hålla lite bättre än standard.

Jag tror mig minnas en tråd i gamla forumet om just det här där det nämndes lite olika fabrikat och priser m.m.

Barbapappa
2007-07-30, 10:58
Febi tror jag det stod på dom jag köpte på rejstema senast, funkade kanon.

calle_o
2007-08-03, 17:46
Tack för tips/info!

Micke_mk1
2007-08-03, 18:07
Hallå

Det jag tycker att du ska köpa är de tidiga toplagringarna till golf. De säljs inte nya längre så du får leta på skroten och sedan köpa poly busning från dalhems till dem och ett nytt lager om du känner för det. Håller garanterat!

Bild på delarna.
http://www.holcosales.com/images/gti/strutmount.jpg

MVH
Micke

znabb
2007-08-03, 21:57
VAG och Kneponomen håller snarlik standard = hög...Biltema funkar men det är lite tveksam hållbarhet på sakerna.

David_L här på forumet har ställbara mm (www.dli-teknik.se)...kul men kanske inte jätte nödvändigt...men jag vill ha iaf=)

mini me: DLI teknik har inga modellanpassade topplagringar till mk1 enligt deras hemsida....?

Sebbe
2007-08-03, 22:09
mini me: DLI teknik har inga modellanpassade topplagringar till mk1 enligt deras hemsida....?

Jo, de tillverkar på beställning.

Länk:
http://web.telia.com/~u85541820/vaghallning/topplagring.htm